Proha ja elma yhteistyöhön verkkolaskutuksessa

PROHA JA ELMA YHTEISTYÖHÖN VERKKOLASKUTUKSESSA Proha Oyj ja Elma Oy Electronic Trading (Elma) ovat sopineet strate- gisesta yhteistyöstä, jonka mukaan Proha tarjoaa asiakkailleen verkko- laskupalveluja hyödyntäen Elman verkkolaskuinfrastruktuuria. Proha liittää Elman tarjoaman verkkolaskupalvelun omiin ProCountor.com- ja IAP (Internet Accounting Partner)-palveluihinsa talousjohtamisen liiketoiminta-alueella. Verkkolaskutusyhteistyö kattaa alkuvaiheessa Suomen lisäksi Pohjoismaat. Sopimus piiriin kuuluvat myös Elman TYVI (Tietovirrat Yrityksiltä Viranomaisille)-palvelut. Prohan virtuaalisen yrityshallinnon ProCountor.com -palveluun tulee verkkolaskujen avulla täysin automatisoitu kirjanpito ja maksatuspal- velu, jossa sekä osto- että myyntilaskujen kirjanpito on valmis heti laskujen saavuttua verkkoon. ProCountor.Comin arvonlisäverokäsittely puolestaan on niin automatisoitu Elman TYVI-palvelun integroinnin jäl- keen, että yrityksellä on mahdollisuus jättää arvonlisäveroilmoitukset täysin verkon hoidettaviksi. Elma lyhyesti Elma Oy Electronic Trading on yritysten välisen sähköisen kaupan- käynnin (B2B eCommerce) internet-pohjaisiin tuotteisiin ja niihin liittyviin palveluihin erikoistunut IT-yhtiö. Yhtiö on Pohjoismaiden johtava sähköisen B2B-kaupankäynnin operaattori (service provider) ja Euroopassa kärkikaartissa. Täyden palvelun operaattorina Elma vastaa toteuttamiensa järjestelmien toiminnasta ja kaikesta ylläpidosta. Elma on perustettu vuonna 1991. Yhtiön liikevaihto vuodelta 2000 oli yli 24 miljoonaa markkaa. Henkilöstön määrä on noin 60. Proha lyhyesti Proha on nopeasti kasvava ja kannattava kansainvälinen ohjelmisto- ja palveluyritys. Proha keskittyy johtamiseen Internet-aikakaudella. Yhtiön liiketoiminta-alueet ovat projektijohtaminen, talousjohtaminen ja Internet-teknologia. Proha-konsernin pro forma -liikevaihto ylittää 500 miljoonaa markkaa. Liikevaihdosta yli 4/5 tulee Suomen ulkopuolelta. Proha-konsernissa työskentelee yhteensä yli 600 henki- löä, joista yli 400 Yhdysvalloissa, Isossa-Britanniassa, Ranskassa, Saksassa, Italiassa, Japanissa, Singaporessa, Hong Kongissa ja Etelä- Koreassa. Proha Oyj Pekka Pere Toimitusjohtaja Lisätietoja PROHA OYJ Toimitusjohtaja Pekka Pere, puh.020 4362 000 pekka.pere@proha.fi www.proha.fi Elma Oy Toimitusjohtaja Mika Hällström, puh. (09)-478 555 mika.hallstrom@elma.net www.elma.net JAKELU: Helsingin Pörssi, Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/17/20010117BIT00690/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/17/20010117BIT00690/bit0002.pdf