Proha ja qpr software solmineet yhteistyösopimuksen

PROHA JA QPR SOFTWARE SOLMINEET YHTEISTYÖSOPIMUKSEN QPR-TEKNOLOGIAN MAAILMANLAAJUISESTA KÄYTÖSTÄ OSANA PROHAN ARTEMIS-TUOTTEISTOA Proha Oyj ja QPR Software Oyj ovat allekirjoittaneet maailmanlaajui- sen ja pitkäaikaisen yhteistyösopimuksen koskien QPR-teknolo- giaan pohjautuvien Artemis-tuotteiden globaalia kehittämistä ja jakelua. Proha käyttää QPR-teknologiaa laajentamaan tuotteis- tonsa ominaisuuksia mm. Balanced Scorecard- ja kustannusohjaus- toimintojen osalta. QPR jatkaa tuotteidensa myyntiä ja jakelua myös omilla nimillään. Prohan toimitusjohtaja Pekka Peren mukaan QPR-teknologia sisältää vahvuuksia, jotka lisäävät Prohan tuotteiston toiminnallisuutta. QPR-teknologiaan pohjautuvilla Artemis-tuotteilla tulee olemaan olennainen vaikutus Prohan liikevaihtoon jo vuonna 2001. "Näkymät ovat erityisen hyviä Keski-Euroopassa, Aasiassa ja Yhdysvalloissa", Pere sanoo. Hallituksen puheenjohtaja Jouko Pelkonen QPR:stä pitää tehtyä yhteistyösopimusta erittäin tärkeänä päänavauksena QPR:n tuotteiden markkina-alueen laajentamiselle. Pääsemme nopeasti mukaan kasvaville Keski- ja Etelä-Euroopan sekä Aasian markkinoille. OEM-tyyppinen sopimus myös tukee QPR:n kannattavan kasvun strategiaa, koska yhteistyön resurssivaatimukset ovat kohtuulliset. QPR lyhyesti QPR on ohjelmistotalo, joka kehittää, markkinoi, myy ja vuokraa liiketoiminnan kehittämisen ja johtamisen ohjelmistoja. QPR:n ydinosaaminen perustuu pitkäaikaiseen ohjelmistojen tuotteistamis- kokemukseen, kansainväliseen ohjelmistomyynti-, mallinnus- ja suoritusmittausosaamiseen sekä liiketoimintaprosessien hallintaan Konsernin pro forma -liikevaihto 1-9/2000 oli yli 35 miljoonaa markkaa,jossa oli kasvua 71,9% edellisestä vuodesta. Pro forma -liikevoitto vastaavalta ajalta oli 20,3% liikevaihdosta. Konsernilla on toimipisteet Suomessa Oulussa ja Helsingissä, Ruotsissa Tukholmassa ja Halmstadissa sekä Yhdysvalloissa Minneapolisissa ja Los Angelesissa. Konsernin partneriverkosto kattaa yli 30 partneria 14 maassa. QPR Softwaren palveluksessa on yhteensä yli 100 henkilöä. Proha lyhyesti Proha on nopeasti kasvava ja kannattava kansainvälinen ohjelmisto- ja palveluyritys. Proha keskittyy johtamiseen Internet-aikakaudella. Yhtiön liiketoiminta-alueet ovat projektijohtaminen, talousjohtaminen ja Internet-teknologia. Proha-konsernin pro forma -liikevaihto vuonna 2000 ylittää 500 miljoonaa markkaa. Liikevaihdosta runsaat 4/5 tulee Suomen ulkopuolelta. Konsernin palveluksessa on yli 600 henkilöä, näistä yli 400 ulkomailla. Proha Oyj Pekka Pere Toimitusjohtaja Lisätietoja Proha Plc Pekka Pere President & CEO +358 (0)20 4362 000 pekka.pere@proha.fi http://www.proha.fi QPR Software Oyj Antti Kosunen Toimitusjohtaja +358 (0)400 850 200 antti.kosunen@qpr.fi JAKELU: Helsingin Pörssi Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2000/12/11/20001211BIT00030/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/12/11/20001211BIT00030/bit0002.pdf