PROHA KÄYNNISTÄÄ SOVELLUSVUOKRAUSPALVELUN KESÄKUUSSA 2000

PROHA KÄYNNISTÄÄ SOVELLUSVUOKRAUSPALVELUN KESÄKUUSSA 2000 Proha Oyj avaa sovellusvuokrauspalvelun (Application Service Provider) kesäkuussa 2000. Prohan omien sovellusten lisäksi ensimmäinen ulko- puolinen sovellus on ruotsalainen Jeeves Enterprise -järjestelmä, jonka käyttö on osa Prohan ja Jeeves Information Systems Ab:n sopimaa sovellusvuokraus- ja jälleenmyyntiyhteistyötä. Sovellusvuokrauspalvelu tulee olemaan nopeasti kasvava osa Prohan liiketoimintaa kaikilla kolmella liiketoiminta-alueella. Se nopeuttaa Prohan ja yhteistyökumppaneiden sovellusten käyttöönottoa ja laajentaa niiden käyttöaluetta uusille asiakasryhmille. Sovellusvuokrauspalvelun kanssa samanaikaisesti, osana Prohan talous- johtamisen liiketoimintaa, käynnistetään Internet Accounting Partner -toiminta Prohan tytäryhtiössä Accountor Oy:ssä. Siihen kuuluu talous- johtamisen sovellusvuokraus- ja sovellustukipalvelun lisäksi talous- johtamisen ulkoistus- ja konsultointipalveluja. Accountor Oy lyhyesti Accountor Oy on Proha Oyj:n kokonaan omistama talousjohtamiseen kes- kittyvä tytäryhtiö, jonka palveluksessa on 50 henkilöä. Proha Oyj lyhyesti Proha on nopeasti kasvava ja kannattava suomalainen tietotekniikan palveluyritys. Proha keskittyy johtamiseen Internet-aikakaudella. Toiminnan avainalueita ovat projektijohtaminen, talousjohtaminen ja Internet-teknologiat. Proha Oyj Pekka Pere Toimitusjohtaja Lisätiedot: PROHA OYJ Toimitusjohtaja Pekka Pere, puh. 020 4362 000 pekka.pere@proha.fi http://www.proha.fi JAKELU: Helsingin Pörssi Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bit.se Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/10/20000509BIT01260/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/10/20000509BIT01260/bit0002.pdf