Proha on solminut yhteistyösopimuksen Columbuseis Finland Oy:n kanssa

PROHA ON SOLMINUT YHTEISTYÖSOPIMUKSEN COLUMBUSEIS FINLAND OY:N KANSSA Proha Oyj on sopinut ColumbusEiS Finland Oy:n kehittämän ColumbusEiS - järjestelmän tarjoamisesta maailmanlaajuisesti osana Prohan ASP- ja Internet Accounting Partners (IAP) -palveluja talousjohtamisen liike- toiminta-alueella. Sopimus kattaa myös perinteisen jälleenmyynnin. ColumbusEiS-järjestelmä on lisäksi käytössä Proha-konsernissa suun- nittelu-, johtamis- ja seurantavälineenä. Prohan toimitusjohtajan Pekka Peren mukaan nyt solmittu sopimus täydentää nykyistä talousjohtamisen tuotevalikoimaa. ColumbusEiS on johtava kassavirtapohjaisen tulevaisuuskirjanpidon väline, josta tulee tärkeä osa Prohan talousjohtamisen palvelukokonaisuutta. ColumbusEiS Finland Oy lyhyesti ColumbusEiS Finland Oy on tuotekehitysyhtiö, jonka kehittämä Columbus- EiS on kassavirtapohjaiseen tulevaisuuskirjanpitoon perustuva johtamistietojärjestelmä. ColumbusEiS on ensimmäinen ja toistaiseksi ainoa markkinoilla oleva ohjelmisto, joka pystyy kuvaamaan kirjanpitomatemaattisen virheettömiä kassavirtapolkuja tuloslaskelmineen sekä taseineen. ColumbusEiS Finland Oy on 1994 perustettu. Henkilökunnan lukumäärä on 5 henkilöä. Proha lyhyesti Proha on nopeasti kasvava ja kannattava kansainvälinen ohjelmisto- ja palveluyritys. Yhtiön liiketoiminta-alueet ovat projektijohtaminen, talousjohtaminen ja Internet-teknologia. Kesällä 2000 Proha-konserniin ostetun yhdysvaltalaisen Artemis Management Systemsin ja syyskuussa 2000 sovittujen eurooppalaisten yrityskauppojen myötä Proha -konsernin pro forma -liikevaihto ylittää 500 miljoonaa markkaa. Liikevaihdosta yli 4/5 tulee Suomen ulkopuolelta. Proha-konsernissa työskentelee yhteensä yli 600 henkilöä, joista yli 400 Yhdysvalloissa,Isossa-Britanniassa, Ranskassa, Saksassa, Italiassa ja Japanissa. Proha Oyj Pekka Pere Toimitusjohtaja Lisätietoja PROHA OYJ Toimitusjohtaja Pekka Pere, puh.020 4362 000 pekka.pere@proha.fi http://www.proha.fi COLUMBUS EIS OY Toimitusjohtaja Antti Puhakka 0500-844 456 antti.puhakka@columbuseis.com JAKELU: Helsingin Pörssi Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/10/20001110BIT00130/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/10/20001110BIT00130/bit0002.pdf