PROHA OSTAA TALOUSHALLINTA OY TILIKOLMION

PROHA OSTAA TALOUSHALLINTA OY TILIKOLMION Prohan konserniin kuuluva Accountor Oy ostaa lahtelaisen tilitoimiston Taloushallinta Oy Tilikolmion koko osakekannan. Yritysosto on osa Prohan talousjohtamisen liiketoiminta-alueen kasvustrategiaa ja lisää verotuksen erityispalveluita osaksi Prohan IAP-palvelua. Osapuolet ovat sopineet, että täsmällistä kauppahintaa ei julkisteta. Internet Accounting Partner (IAP) on palvelu, joka toimii internetin avulla, sisältäen järjestelmävuokrauksen, asiantuntija- ja ulkoistus- palvelut. IAP-palveluja tarjoaa Prohan tytäryhtiö Accountor Oy. Prohan talousjohtamisen liiketoiminta-alueella työskentelee kaupan jälkeen 160 henkilöä Prohan tytär- ja osakkuusyrityksissä 8 kaupun- gissa eri puolilla Suomea. TILITOIMISTO TALOUSHALLINTA OY TILIKOLMIO LYHYESTI Taloushallinta Oy Tilikolmio on vuonna 1993 perustettu, auktorisoitu tilitoimisto, joka tarjoaa taloushallinto- ja tilitoimistopalvelujen lisäksi verotuksen erityispalveluja. Yhtiön liikevaihto oli 2 milj- oonaa markkaa vuonna 2000. Henkilökunnan lukumäärä on 8 henkilöä. PROHA LYHYESTI Proha on maailmanlaajuisesti toimiva, omilla alueillaan johtava ohjelmistoyritys. Yhtiön liiketoiminta-alueet ovat projektijohtaminen, talousjohtaminenja Internet-teknologiaan nojautuvat sovellusvuokraus- palvelut. Proha-konsernin pro forma -liikevaihto vuonna 2000 oli 82,2 miljoonaa euroa. Liikevaihdosta yli 4/5 tulee Suomen ulko- puolelta. Konsernin palveluksessa on yli 600 henkilöä, näistä noin 400 ulkomailla. Proha Oyj Pekka Pere Toimitusjohtaja Lisätietoja PROHA OYJ Toimitusjohtaja Pekka Pere, puh.020 4362 000 pekka.pere@proha.com www.proha.fi JAKELU: Helsingin Pörssi Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/28/20010328BIT00500/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/28/20010328BIT00500/bit0002.pdf