PROHA OYJ:N OMISTUSOSUUS DATAMAR OY:STÄ YLI 90 PROSENTTIIN

PROHA OYJ:N OMISTUSOSUUS DATAMAR OY:STÄ YLI 90 PROSENTTIIN Proha Oyj:n omistus Datamar Oy:stä on Datamarin osakkaille suunnatun ostotarjouksen perusteella noussut 98 prosenttiin osakkeista ja yli 99 prosenttiin äänistä. Omistuksen noustua yli 90 %:n Prohalle on syntynyt oikeus lunastaa myös loput Datamarin osakkeista. Proha harkitsee lunastusoikeuden käyttämistä. Ostotarjous on jatkoa 1.7.1999 tehdylle kaupalle, jossa Prohan omistus Datamar Oy:ssä kasvoi 78 prosenttiin osakkeista ja 93 prosenttiin äänistä. Datamar Oy on ollut Proha Oyj:n osakkuusyhtiö vuodesta 1995 lähtien. Datamar Oy on Lahdessa toimiva sovelluskehityspalveluja tuottava tietotekniikka-alan yritys. Datamarin liikevaihto 31.12.1998 päättyneellä tilikaudella (18 kk) oli 6 miljoonaa markkaa, liikevoitto 1,3 miljoonaa markkaa Yhtiön palveluksessa työskentelee 25 henkilöä. Proha Oyj on suomalainen tietotekniikan palveluyritys, jonka toiminnan avainalueita ovat projektijohtamisen tietotekniikka, tietojärjestelmien testauksen automatisointi ja Internet- liiketoimintasovellukset. Konsernin palveluksessa on 136 henkeä. Proha Oyj Pekka Pere Toimitusjohtaja Lisätietoja: PROHA OYJ Toimitusjohtaja Pekka Pere, puh.020 4362 000 pekka.pere@proha.fi http://www.proha.fi JAKELU: Helsingin Pörssi Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bit.se Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/24/20000124BIT00380/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/24/20000124BIT00380/bit0002.pdf