PROHA OYJ:N OSAVUOSIKATSAUS 1.1. - 30.9.2004

Proha Oyj Pörssitiedote 11.11.2004 klo 9.10 PROHA OYJ:N OSAVUOSIKATSAUS 1.1. - 30.9.2004 - Proha-konsernin liikevaihto katsauskaudella 1.1. - 30.9.2004 oli 48,4 milj. euroa (57,4 milj. euroa 1.1. - 30.9.2003). - Tulos ennen liikearvon poistoja (EBITA) oli -4,6(-3,5) milj. euroa. - Katsauskauden tulokseen sisältyy kertaluonteisia uudelleenjärjes- telykuluja 1,8 (0,7) milj. euroa. - Vuoden kolmannella neljänneksellä liikevaihto oli 14,5 (17,2) milj. euroa ja tulos(EBITA) -1,7(-1,5) milj. euroa. - Kolmannen neljänneksen tulokseen sisältyy kertaluonteisia kuluja 0,6 milj. euroa, jotka aiheutuvat pääasiassa Saksan toimintojen keskittämisestä Müncheniin. - Investointien suunnitteluun ja ohjaukseen käytettävän Artemis 7 - projekti- ja portfolionhallintaohjelmiston myynti kasvoi edelleen voimakkaasti ja edustaa jo lähes puolta uusien ohjelmistolisenssien myynnistä. - Konsernin tase vahvistui, kun norjalaisesta Dovresta tuli Prohan kokonaan omistama tytäryhtiö ja Prohan Artemis-alakonserniin hankittiin uutta osakerahoitusta 9 miljoonaa dollaria. Järjestelyn jälkeen Prohan omistusosuus Artemiksesta väheni 80 %:sta 57 %:iin. - Artemiksen toiminnan tehostaminen on jatkunut edelleen. Artemiksen henkilöstön määrä vähentyi katsauskaudella n. 15 %. - Norjan liiketoiminta oli kannattavaa ja kehittyi sekä liikevaihdon että tuloksen osalta odotetusti. - Konsernin päähuomio on edelleen kannattavuuden parantamisessa. Vuoden 2004 liikevaihto jää edellisvuodesta. Tehostamistoimien seurauksena alentunut kulutaso mahdollistaa vuoden viimeisen neljänneksen liiketoiminnan tuloksen (EBITA) kääntyvän positiiviseksi. Lisätiedot: PROHA OYJ Toimitusjohtaja Pekka Pere, puh. 020 4362 000 pekka.pere@proha.com www.proha.fi JAKELU: Helsingin Pörssi Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/11/20041111BIT00010/wkr0001.pdf The full report