PROHA OYJ:N OSAVUOSIKATSAUS 1.1. - 31.3.2004

Proha Oyj Pörssitiedote 13.5.2004 klo 9.00 PROHA OYJ:N OSAVUOSIKATSAUS 1.1. - 31.3.2004 - Proha-konsernin liikevaihto katsauskaudella 1.1. - 31.3.2004 oli 16,9 milj. euroa (22,1 milj. euroa 1.1. - 31.3.2003). - Myynnin volyymin lasku vertailukauteen nähden johtui eräiden konsultointisopimusten päättymisestä vertailukauden jälkeen sekä suurten ohjelmistosopimusten tuloutumisen ajoittumisesta alkuvuoteen 2003. Lisäksi euron vahvistuminen vähensi liikevaihtoa. - Tulos ennen liikearvon poistoja (EBITA) oli -2,1 (0,6) milj. euroa. - Konsernin tulosta heikensi Artemis-alakonsernin saneeraustoimien ajoittuminen pääosin vuoden ensimmäiselle neljännekselle. - Tulokseen sisältyy kertaluonteisia uudelleenjärjestelykuluja n. 1,0 milj. euroa. - Artemiksen uusi johto aloitti työnsä tammikuun lopussa. - Prohan Norjan toimintojen kehitys oli ennakoidun mukaista. - Katsauskauden jälkeen Proha Oyj päätti hankkia norjalaisen tytär- yhtiönsä Dovre International AS:n kokonaan konsernin omistukseen. - Artemiksen kulutaso on sopeutettu tasolle, joka mahdollistaa Proha- konsernin kannattavuuden palauttamisen vuoden toisella neljän- neksellä. Lisätiedot: PROHA OYJ Toimitusjohtaja Pekka Pere, puh. 020 4362 000 pekka.pere@proha.com www.proha.fi JAKELU: Helsingin Pörssi Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/13/20040513BIT00010/wkr0001.doc Appendix http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/13/20040513BIT00010/wkr0002.pdf Appendix