PROHA OYJ:N TILINPÄÄTÖSTIEDOTE 1.1. - 31.12.2003

Proha Oyj Pörssitiedote 4.3.2004 klo 9.00 PROHA OYJ:N TILINPÄÄTÖSTIEDOTE 1.1. - 31.12.2003 - Proha-konsernin vuoden 2003 liikevaihto oli 76,8 (100,8 vuonna 2002) milj. euroa. - Liikevaihdon lasku edelliseen vuoteen verrattuna johtui pääasiassa Yhdysvaltain liikevaihdon pienentymisestä, euron vahvistumisesta sekä ydinliiketoimintaan kuulumattomien liiketoimintojen myynnistä vuonna 2002. - Tulos ennen konserniliikearvon poistoja (EBITA) oli -4,0 (2,6) milj. euroa. - Konsernin tulosta painoivat odotettua heikompi myynnin kehitys ja liiketoiminnan tulos Yhdysvalloissa. Tulokseen sisältyy kertaluonteisia uudelleenjärjestelykuluja 1,0 (0,0) milj. euroa sekä osakkeiden ja liiketoimintojen myyntivoittoja 0,5 (3,7) milj. euroa. - Artemis 7 ja Artemis Views 7 tuotejulkistukset ovat toteutuneet suunnitellusti. - Patrick Ternier valittiin Artemis-alakonsernin uudeksi toimitus- johtajaksi tammikuussa 2004. - Artemis alakonsernin kulurakenteen sopeuttamistoimet painottuvat vuoden 2004 ensimmäiselle neljännekselle. - Prohan johto ennakoi konsernin kannattavuuden vuonna 2004 paranevan erityisesti konsernin yleiskuluihin kohdistuvien säästötoimien seurauksena. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/04/20040304BIT00010/wkr0001.doc The full report http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/04/20040304BIT00010/wkr0002.pdf The full report