PROHA OYJ:N VARSINAISEN YHTIÖKOKOUKSEN PÄÄTÖKSET

PROHA OYJ Pörssitiedote 14.4.2004 klo 12.20 PROHA OYJ:N VARSINAISEN YHTIÖKOKOUKSEN PÄÄTÖKSET Proha Oyj:n varsinainen yhtiökokous päätti seuraavista asioista: 1. Yhtiöjärjestyksen 11 §:n mukaan varsinaiselle yhtiökokoukselle kuuluvat asiat Yhtiökokous vahvisti tilivuoden 2003 tilinpäätöksen. Yhtiökokous myönsi vastuuvapauden toimitusjohtajalle ja hallitukselle. Yhtiökokous hyväksyi hallituksen ehdotuksen, jonka mukaan tilikauden tappio siirretään edellisten tilikausien voitto / tappio -tilille eikä osinkoa tilikaudelta jaeta. Proha Oyj:n hallitukseen valittiin seuraavat viisi jäsentä: Olof Ödman, Pekka Pere, Alec Gores, Carlo Boldi ja Pekka Mäkelä. Yhtiökokous päätti, että jokaiselle hallituksen jäsenelle, joka ei ole työsuhteessa Proha-konserniin tai Gores Technology Groupiin maksetaan korvauksena hallitustyöskentelystä 18.000 euroa vuodessa kullekin. Yhtiön varsinaiseksi tilintarkastajana valittiin jatkamaan KHT- yhteisö Ernst & Young Oy, päävastuullisena tilintarkastajana KHT Ulla Nykky. 2. Hallituksen ehdotus optio-oikeuksien antamisesta Yhtiökokous hyväksyi hallituksen ehdotuksen laskea liikkeeseen enintään 850.000 kappaletta optio-oikeuksia siten, että optio- oikeudet tarjotaan osakkeenomistajien merkintäetuoikeudesta poiketen eräille Proha-konsernin avainhenkilöille. Muiden kuin hallituksen jäsenten optio-oikeuksien jakamisesta päättää hallitus. Valitun hallituksen jäsenten yhtiökokouksessa esittämän toivomuksen mukaisesti yhtiökokous ei jakanut optio-oikeuksia hallituksen jäsenille ja toimitusjohtajalle. Optio-oikeuksien merkintä alkaa 14.4.2004 ja päättyy 21.4.2004. Proha Oyj:n osakepääoma voi merkintöjen johdosta nousta enintään 850.000 osakkeella ja enintään 221.000 eurolla. Nyt liikkeeseen laskettavien optioiden perusteella merkittävien osakkeiden osuus on enintään 1,6 prosenttia yhtiön osakkeista ja osakkeiden tuottamista äänistä mahdollisen osakepääomankorotuksen jälkeen. Optio-ehdot on esitetty yhtiökokouskutsun liitteessä 1. 3. Valtuutus osakepääoman korottamiseksi Yhtiökokous valtuutti hallituksen päättämään osakepääoman korottamisesta uusmerkinnällä, antamalla optio-oikeuksia ja/tai ottamalla vaihtovelkakirjalainaa osakkeenomistajille kuuluvasta merkintäetuoikeudesta poiketen. Valtuutuksen perusteella osakepääomaa voidaan korottaa yhteensä enintään 2.775.098,04 eurolla antamalla merkittäväksi enintään 10.673.454 uutta kirjanpidolliselta vasta-arvoltaan 0,26 euron arvoista osaketta hallituksen määräämään hintaan ja muutoin hallituksen päättämin ehdoin. Tämä määrä vastaa 20 prosenttia tällä hetkellä rekisteröidystä osakepääomasta ja osakkeiden yhteenlasketusta äänimäärästä. Valtuutus on voimassa vuoden ajan yhtiökokouksesta lukien. Yhtiökokous päätti, että varsinaisen yhtiökokouksen hallitukselle 24.4.2003 myöntämän antivaltuutuksen voimassaolo päättyy välittömästi. Proha Oyj Pekka Pere Toimitusjohtaja Lisätietoja PROHA OYJ Toimitusjohtaja Pekka Pere, puh. 020 4362 000 pekka.pere@proha.com www.proha.fi JAKELU: Helsingin Pörssi Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/14/20040414BIT00290/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/14/20040414BIT00290/wkr0002.pdf