Proha OYJ osavuosikatsaus 1.1.- 30.6.2000

PROHA OYJ OSAVUOSIKATSAUS 1.1.- 30.6.2000 - Yhtiön kasvu oli nopeaa ja kannattavuus hyvä. - Liikevaihto 6,8 miljoonaa euroa (Meur) (40,6 Mmk), kasvua edelliseen vuoteen 177% - Voitto ennen satunnaisia eriä 1,1 Meur (6,7 Mmk), 16% liikevaihdosta, kasvua 131% - Prohan liikevaihto nelinkertaistuu ja tulos moninkertaistuu yhdysvaltalaisen Artemis Management Systemsin oston myötä. - Proha nousee maailman johtavaksi projektihallinnan high-end ohjelmistojen valmistajaksi ja kansainvälisimmäksi suomalaiseksi ohjelmistoyritykseksi. Prohan kasvun ennakoidaan jatkuvan nopeana. Yhtiön liiketoiminnan ennakoidaan pysyvän hyvin kannattavana, vaikka nopeasta kasvusta johtuen suhteellisen kannattavuuden odotetaankin jonkin verran laskevan. "Yhdysvaltalaisen Artemiksen osto nopeuttaa Prohan kasvu- ja kansainvälistymistavoitteiden saavuttamista useilla vuosilla. Artemiksella on maailman johtava tuoteperhe ja jakelukanava Prohan projektijohtamisen liiketoiminta-alueella. Kaupalla ennakoidaan olevan erittäin positiivinen vaikutus yhtiön kehitykseen. Samalla kauppa avaa uusia kansainvälisiä mahdollisuuksia yhtiön muille liiketoiminta-alueille", toteaa Proha Oyj:n toimitusjohtaja Pekka Pere. ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2000/08/08/20000808BIT00080/bit0001.doc Koko raportti http://www.bit.se/bitonline/2000/08/08/20000808BIT00080/bit0002.pdf Koko raportti