Proha Oyj ostaa Accountor Oy:n

PROHA OYJ OSTAA ACCOUNTOR OY:N Proha Oyj (jatkossa Proha) on tehnyt esisopimuksen, jonka toteutuessa Proha hankkii omistukseensa Accountor Oy:n koko osakekannan. Accountor Oy on taloushallinnon asiantuntijayritys. Accountor tarjoaa asiakkailleen taloushallinnon kokonaispalveluja. Se on kehittänyt mm. johdon raportointijärjestelmän PlusRaportit (R) ja ennakoivan seurantajärjestelmän PlusController. Accountorilla on toimipisteet Helsingissä, Lahdessa, Porissa, Tampereella ja Turussa. Lisäksi Accountor on ISO 9002 sertifioitu auktorisoitu tilitoimisto ja Suomen pääomasijoitusyhdistyksen liitännäisjäsen. Accountor tulee jatkamaan Proha-konsernissa itsenäisenä tytäryhtiönä osana Prohan Internet-liiketoimintasovellukset -liiketoiminta-aluetta. Nyt solmittu sopimus vahvistaa Prohan ProCountor.com -projektin kehittämistä Internet-pohjaiseksi taloudenpidon ja -ohjauksen palvelukeskuskonseptiksi. Prohan ProCountor International Oy, Accountor Oy ja Tuloshallinto Oy muodostavat yhdessä yhden Suomen suurimmista nykyaikaisen taloushallinnon asiantuntijayhteisöistä. Kauppa toteutetaan osakevaihtona. Osakevaihdossa tarjotaan Accountor Oy:n koko osakekannasta muodostuvaa apporttiomaisuutta vastaan merkittäväksi yhteensä 225000 kappaletta Proha Oyj:n uusia osakkeita. Tarjottavat osakkeet vastaavat alle 5 % Proha Oyj:n osakekannasta sovittujen osakevaihtojen jälkeen. Uusiin osakkeisiin liittyy myyntirajoitus, joka päättyy kokonaan kahden vuoden kuluttua. Kauppa tukee Prohan yritysostoihin perustuvaa kasvustrategiaa. Proha käy parhaillaan kasvustrategiansa mukaisesti neuvotteluja myös muista yritysostoista Suomessa ja ulkomailla. Accountor Oy lyhyesti (www.accountor.fi) Accountor Oy on vuonna 1989 perustettu taloushallinnon asiantuntija- yritys. Sen liikeideana on auttaa kehitystä haluavia yrityksiä talouden hallinnassa ja ohjauksessa. Accountorilla on tällä hetkellä yhteensä noin 400 asiakasta. Accountorin palveluksessa on tällä hetkellä 50 työntekijää. 31.3.1999 päättyneen viime tilikauden liikevaihto oli 11 Mmk ja tulos 1,5 Mmk. 31.3.2000 päättyvän kuluvan tilikauden liikevaihdon arvioidaan olevan n. 12 Mmk ja tuloksen 1,2 Mmk. Yhtiöllä on toimipisteet Helsingissä, Lahdessa, Porissa, Tampereella ja Turussa. Proha lyhyesti Proha Oyj on suomalainen tietotekniikan palveluyritys, jonka toiminnan avainalueita ovat projektijohtamisen tietotekniikka, tietojärjestelmien testauksen automatisointi ja Internet-liiketoimintasovellukset. Kaupan jälkeen Proha Oyj:n palveluksessa on 186 henkilöä. Proha Oyj Pekka Pere Toimitusjohtaja Lisätiedot: PROHA OYJ Toimitusjohtaja Pekka Pere, puh. 020 4362 000 pekka.pere@proha.fi http://www.proha.fi JAKELU: Helsingin Pörssi Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bit.se Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2000/02/14/20000214BIT00270/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/02/14/20000214BIT00270/bit0002.pdf