Prohalle merkittävä päänavaus norjassa

PROHALLE MERKITTÄVÄ PÄÄNAVAUS PROJEKTIJOHTAMISEN JA TOIMITUSKETJUJEN HALLINNAN KONSULTOINNISSA NORJASSA Proha konsernin norjalainen osakkuusyhtiö Dovre International As on solminut laajan puitesopimuksen Norsk Hydro Produksjon Aa:n kanssa. Dovre valittiin Norsk Hydron tärkeimmäksi konsultointi- ja palvelu- kumppaniksi projekti- ja toimitusketjujen hallinnassa. Sopimus on kolmen vuoden mittainen. Siihen sisältyy optio sopimuksen laajenta- misesta 9 vuoden mittaiseksi. Norsk Hydrolla on 38 000 työntekijää Oil & Energy-, Light Metals- ja Agri-osa-alueilla joista 16 000 työskentelee Norjassa. Puitesopimus edellyttää konsultointia ja palveluita kansallisissa ja kansainvälisissä projekteissa. -"Koska Norsk Hydro valitsi Dovre International AS:n tärkeimmäksi toimittajakseen, näemme tämän vahvistukseksi sille, että nykyinen strategiamme jatkuvasta toiminnan parantamisesta ja erikoistumisesta tärkeimmälle osaamisalueellemme on ollut oikea", toteaa Arve Jensen, Dovre International AS:n toimitusjohtaja. "Meidän on toimittava yh- dessä johtavien asiakkaiden kanssa, jotta voimme kehittää tuotteitamme ja palveluitamme entisestään. Norsk Hydron pitkäaikainen strategia toimia yhdessä meidän kanssamme tällä strategisesti tärkeällä alueella antaa molemmille osapuolille mahdollisuuden kehittää kykyjään ja rat- kaista haasteita ammattitaitoisessa ympäristössä." DOVRE INTERNATIONAL AS LYHYESTI Dovre on johtava projektijohtamiseen erikoistunut konsultointi- yritys Norjassa. Yhtiön liikevaihto vuonna 2000 oli 94 miljoonaa Norjan kruunua. Dovren henkilökunnan määrä on 115. Yhtiöllä on toimistot Oslossa, Stavangerissa, Houstonissa, Bakussa ja Aberdeenissa. Proha-konserni omistaa 40% Dovren osakekannasta ja konsernilla on lisäksi optio ostaa loput 60% osakkeista. PROHA LYHYESTI Proha on maailmanlaajuisesti toimiva, omilla alueillaan johtava ohjelmistoyritys. Yhtiön liiketoiminta-alueet ovat projekti- johtaminen, talousjohtaminen ja Internet-teknologiaan nojautuvat sovellusvuokrauspalvelut. Proha-konsernin pro forma -liikevaihto vuonna 2000 oli 82,2 miljoonaa euroa . Liikevaihdosta yli 4/5 tulee Suomen ulkopuolelta. Konsernin palveluksessa on yli 600 henkilöä, näistä yli 400 ulkomailla. Proha Oyj Pekka Pere Toimitusjohtaja Lisätietoja: Proha Oyj Pekka Pere, toimitusjohtaja +358 (0)20 4362 000 pekka.pere@proha.com www.proha.fi JAKELU: Helsingin Pörssi Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/04/20010404BIT00480/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/04/20010404BIT00480/bit0001.pdf