• Proha Oyj/

Proha Oyj Pörssitiedote 2.6.2004 klo 16.35 PROHAN DOVRE INTERNATIONAL -KAUPPA TOTEUTUNUT JA KAUPPAHINTANA ANNETTAVA OSAKEMÄÄRÄ VAHVISTETTU Proha Oyj on toteuttanut kaupan lopuista Dovre International AS:n (Dovre) osakkeista eli 60 %:sta yhtiön osakekannasta. Kaupan jälkeen Proha-konserni omistaa Dovren kokonaisuudessaan. Prohan hallitus vahvisti kauppahintana annettavien Proha Oyj:n uusien osakkeiden määräksi 7.850.000 osaketta, mikä vastaa n. 12,8 % Prohan koko osakemäärästä osakepääoman korotuksen jälkeen. Osakemerkintöjen seurauksena Proha Oyj:n osakepääoma tulee olemaan 15.916.490,20 euroa ja osakemäärä 61.217.270 kappaletta. Vastikkeena annettavien Prohan osakkeiden merkintäaika on käynnissä ja päättyy viimeistään 16.6.2004. Uudet osakkeet merkitään kauppa- rekisteriin alustavan aikataulun mukaisesti 23.6.2004 mennessä. Ennen nyt toteutettua kauppaa Proha-konserni omisti kokonaan omistamansa norjalaisen Safran Software Solutions AS:n kautta 40 % Dovresta ja käytti osakassopimukseen perustuen määräysvaltaa yhtiössä. Määräysvallan perusteella Dovre on konsolidoitu tytäryhtiönä Prohan konsernitilinpäätökseen ja sen vuoksi järjestelyllä ei ole vaikutusta Prohan konserniliikevaihtoon eikä olennaista vaikutusta operatiiviseen tulokseen. Dovre International AS lyhyesti Dovre International AS on Norjan suurin projektijohtamiseen ja toimi- tusketjujen hallintaan erikoistunut konsultointiyritys. Projekti- johtamisen konsultointipalvelut muodostavat 80 % ja toimitusketjujen hallinnan konsultointipalvelut 20 % Dovren liikevaihdosta. Pääosa Dovren toiminnasta keskittyy öljy- ja kaasuteollisuuden projekteihin. Dovre toimii maailmanlaajuisesti ja noin 20 % liikevaihdosta on peräisin Norjan ulkopuolelta. Yhtiön liikevaihto vuonna 2003 oli 22 miljoonaa euroa ja henkilökunnan määrä 167. Proha lyhyesti Proha-konserni on portfolio- ja projektijohtamisen ohjelmisto- ratkaisujen markkinajohtaja maailmassa sekä Suomen suurin ja kansainvälisin ohjelmistotuoteyritys. Konserniin kuuluvat Artemis- alakonserni, joka edustaa noin 70 % konsernin liikevaihdosta sekä öljy- ja kaasusektorille painottunut Norjan projektijohtamisen liiketoiminta, jonka liikevaihto-osuus on noin 30 %. Proha- konsernin liikevaihto vuonna 2003 oli 76,8 miljoonaa euroa. Liikevaihdosta noin 90% tulee Suomen ulkopuolelta. Vuonna 1984 toimintansa aloittaneen Prohan palveluksessa työskentelee noin 620 henkeä, joista noin 100 Suomessa. Proha Oyj Pekka Pere, Toimitusjohtaja Lisätietoja PROHA OYJ Toimitusjohtaja Pekka Pere, puh.020 4362 000, pekka.pere@proha.com www.proha.fi JAKELU: Helsingin Pörssi Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/02/20040602BIT00410/wkr0001.pdf