PROHAN FABCON-KAUPPA VOIMAAN

Proha Oyj:n norjalaisen tytäryhtiön Dovre International AS:n (”Dovre”) sopima kauppa Fabcon Management AS:n (”Fabcon”) liiketoiminnan ja kansainvälisten tytäryhtiöiden ostamisesta on pantu täytäntöön. Osapuolet ovat sopineet, että kauppa tulee voimaan takautuvasti 1.5.2006 alkaen. Ensimmäinen osa, eli kaksi kolmasosaa noin kolmen miljoonan euron kokonaiskauppahinnasta on sovittu maksettavaksi kesäkuun jälkimmäisellä puoliskolla. Kauppa rahoitetaan Dovren kassavaroilla ja norjalaisella pankkilainalla. Fabcon on vuonna 1977 perustettu kansainvälisesti toimiva öljy- ja kaasuteollisuuden projektijohtamisen konsulttiyritys, jonka palveluksessa on noin 70 työntekijää. Sen liikevaihdon ennakoidaan alustavasti olevan vuonna 2006 yli 11 miljoonaa euroa. Kauppa vahvistaa Dovren kasvua ja asemaa öljy- ja kaasuteollisuuden globaaleilla markkinoilla. Kaupan ehdoista on tiedotettu pörssitiedotteella 4.4.2006. Dovre International AS lyhyesti Prohan tytäryhtiö Dovre International AS on menestyvä norjalainen projektijohtamisen ja toimitusketjujen hallinnan konsulttiyritys. Työntekijöitä Dovressa on noin 190. Dovren liikevaihto vuonna 2005 oli noin 24,5 milj. euroa ja liikevoitto noin 0,9 milj. euroa. Suurin osa Dovren liiketoiminnasta muodostuu öljy- ja kaasuteollisuuden investointiprojektien konsultoinnista. Viime vuosina Dovre on myös kehittänyt projektijohtamisen ja hankintatoimenjohtamisen palveluita julkiselle sektorille ja energiatuotannon, terveydenhuollon, tietotekniikan, telekommunikaation ja yhdyskuntarakentamisen tarpeisiin. Lisätietoa Dovresta osoitteessa www.dovre.biz. Proha lyhyesti Proha-konserni on portfolio- ja projektijohtamisen ohjelmistoratkaisujen toimittaja ja palveluntarjoaja. Konserniin kuuluvat Artemis-alakonserni, joka edusti vuonna 2005 noin 59 % konsernin liikevaihdosta sekä öljy- ja kaasusektorille painottunut Norjan projektijohtamisen liiketoiminta, jonka liikevaihto-osuus oli noin 40 %. Proha-konsernin liikevaihto vuonna 2005 oli 64,5 milj. euroa. Liikevaihdosta noin 90 % tuli Suomen ulkopuolelta. Prohan palveluksessa työskentelee yli 500 henkeä. Proha-konsernin rakenne tulee muuttumaan merkittävästi 13.3.2006 julkistetun Artemiksen myynnin myötä. Fabconin liiketoiminnan hankinta tukee Prohan kasvustrategiaa öljy- ja kaasuteollisuuden nopeasti kehittyvillä markkinoilla. Proha Oyj Pekka Pere Toimitusjohtaja Lisätietoja PROHA OYJ Toimitusjohtaja Pekka Pere, puh. 020 4362 000 pekka.pere@proha.com www.proha.fi JAKELU: Helsingin Pörssi, Keskeiset tiedotusvälineet