Prohan Ja Opus360:n Yrityskaupan Ensimmäinen Vaihe Toteutettu

PROHAN JA OPUS360:N YRITYSKAUPAN ENSIMMÄINEN VAIHE TOTEUTETTU Proha Oyj ja yhdysvaltalainen Opus360 Corporation ovat toteuttaneet 11. huhtikuuta 2001 solmitun osakevaihtosopimuksen ensimmäisen vai- heen. Yrityskaupan ensimmäisessä vaiheessa Proha sai sille suunnatussa annissa 73.938.702 Opus360:n osaketta vastineeksi Artemis-osakkeis- taan. Tämän jälkeen Proha omistaa 59,75 prosenttia Opus360:n osake- pääomasta. Prohan ylimääräinen yhtiökokous hyväksyi yrityskaupan 30.7.2001 sopi- musehtojen edellyttämällä tavalla. Sopimuksen mukaiset Artemiksen joh- toa ja Prohan hallituksen kokoonpanoa koskevat muutokset astuvat voi- maan ensimmäisessä vaiheessa. Kaupan ensimmäisen vaiheen osakkeiden kauppahinta laskettuna Opuksen 30.7.2001 päätöskurssin (USD 0,085) mukaan on 6.284.790 dollaria. Prohan tytäryhtiö Artemis International ja Opus360 ovat aloittaneet liiketoimintojensa yhdistämisen. Yhdistetyt liiketoiminnot jatkavat toimintaansa Artemis International Solutions Corporation -nimellä. Toisessa vaiheessa Proha saa noin 125,5 miljoonaa Opus360:n osaketta vastikkeeksi lopuista Artemis-osakkeistaan ja Prohan tytäryhtiöiden Accountor Oy:n ja Intellisoft Oy:n 19,9 %:n suuruisista osuuksista. Tämän toisen vaiheen kaupan jälkeen Prohalla on omistuksessaan noin 80 % Opus360:n osakkeista. Toinen vaihe pyritään toteuttamaan kulu- van vuoden loppuun mennessä. Kaupan toisessa vaiheessa Opus360:n osakkeenomistajien on vielä hyväksyttävä kauppa. Opus360 lyhyesti Opus360 on vuonna 1998 perustettu, OTC Bulletin Board -listalla (OTCBB: OPUS) Yhdysvalloissa noteerattu ohjelmistoyritys. Opus360 tuottaa eBusiness-ohjelmistoja, jotka helpottavat yritysten ammatti- taitoisen henkilöstön hankintaa ja hallintaa. Opus360:n ohjelmistojen avulla yritykset tehostavat olemassa olevien resurssien käyttöä sekä vähentävät uusien työntekijöiden hankinnasta aiheutuvia kustannuksia. Artemis International lyhyesti Proha Oyj:n kokonaan omistama Artemis International -alakonserni on johtava projekti- ja resurssijohtamisratkaisujen toimittaja maailmas- sa. Artemis tarjoaa projekti- ja resurssijohtamiseen tarkoitettuja ratkaisuja tuhansille yrityksille maailmanlaajuisesti. Artemiksen pää- konttori sijaitsee Boulderissa, Coloradossa ja yhtiöllä on tytäryhtiöt Yhdysvalloissa, Iso-Britanniassa, Ranskassa, Japanissa, Italiassa, Saksassa, Singaporessa ja Etelä-Koreassa. Proha lyhyesti Proha on maailmanlaajuisesti toimiva, kasvava ja kannattava ohjelmis- toyritys. Yhtiön liiketoiminta-alueet ovat projektijohtaminen (Artemis), talousjohtaminen (Accountor) ja Internet-teknologiaan nojautuvat sovellusvuokrauspalvelut (Intellisoft). Proha-konsernin pro forma -liikevaihto vuonna 2000 oli 82,2 miljoonaa euroa. Liike- vaihdosta yli 4/5 tulee Suomen ulkopuolelta. Konsernin palveluksessa on lähes 700 henkilöä, näistä yli 450 ulkomailla. Proha Oyj Pekka Pere Toimitusjohtaja LISÄTIEDOT: Toimitusjohtaja Pekka Pere, puh. 020-4362000 pekka.pere@proha.com www.proha.com JAKELU: Helsingin Pörssi Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/01/20010801BIT00010/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/01/20010801BIT00010/bit0001.pdf