PROHAN KONSERNIYHTIÖ PROFITMASTER OY KOKONAAN PROHA-KONSERNIN OMISTUKSEEN

PROHAN KONSERNIYHTIÖ PROFITMASTER OY KOKONAISUUDESSAAN PROHA-KONSERNIN OMISTUKSEEN Proha Oyj on ostanut konserniyhtiönsä Profitmaster Oy:n (entinen Tuloshallinto Oy) 26 prosentin vähemmistöosuuden. Kaupan jälkeen Profitmaster Oy:n koko osakepääoma on Proha-konsernin omistuksessa. Profitmaster jatkaa osana Prohan talousjohtamisen liiketoiminta- aluetta. Kauppahinta on Prohan liiketoimintaan nähden vähäinen, täsmällistä kauppahintaa ei julkisteta. PROHA LYHYESTI Proha on nopeasti kasvava ja kannattava kansainvälinen ohjelmisto- ja palveluyritys. Proha keskittyy johtamiseen Internet-aikakaudella. Yh- tiön liiketoiminta-alueet ovat projektijohtaminen, talousjohtaminen ja Internet-teknologia. Proha-konsernin pro forma -liikevaihto ylit- tää 500 miljoonaa markkaa. Liikevaihdosta yli 4/5 tulee Suomen ulko- puolelta. Proha-konsernissa työskentelee yhteensä yli 600 henkilöä, joista yli 400 Yhdysvalloissa, Isossa- Britanniassa, Ranskassa, Sak- sassa, Italiassa, Japanissa, Singaporessa, Hong Kongissa ja Koreassa. Proha Oyj Pekka Pere Toimitusjohtaja Lisätiedot: PROHA OYJ Toimitusjohtaja Pekka Pere, puh. 020 4362 000 pekka.pere@proha.fi http://www.proha.fi JAKELU: Helsingin Pörssi Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/01/20001101BIT00640/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/01/20001101BIT00640/bit0002.pdf