ARTEMIS INTERNATIONAL SOLUTIONS CORPORATIONIN OSAKKEIDEN YHDISTÄMINEN

ARTEMIS INTERNATIONAL SOLUTIONS CORPORATIONIN OSAKKEIDEN YHDISTÄMINEN Proha Oyj:n 80-prosenttisesti omistaman Artemis International Solutions Corporationin (AISC) hallitus on hyväksynyt esityksen panna käytäntöön AISC:n osakkeiden yhdistäminen (reverse split). Esityksen mukaan osakkeet yhdistettäisiin siten, että 10-100 nykyistä osaketta vastaisi yhtä uutta osaketta. Yhdysvaltain lain mukaan osakkeiden yhdistämiseen tarvitaan yhtiöko- kouksen suostumus. AISC:n ylimääräinen yhtiökokous kutsutaan koolle myöhemmin ilmoitettavana ajankohtana. Saatuaan suostumuksen ylimääräi- seltä yhtiökokoukselta AISC:n hallitus tulee päättämään markkinaolo- suhteista riippuen toteutetaanko osakkeiden yhdistäminen ja mikä yhdistämisen tarkka suhdeluku tulee olemaan. Proha omistaa noin 199 miljoonaa OTCBB-listalla noteerattua AISC:n osaketta. Proha on sitoutunut äänestämään yhtiökokouksessa osakkeiden yhdistämisen puolesta. Osakkeiden yhdistämisellä ei ole olennaista vaikutusta Prohan omistuksen suuruuteen AISC:ssä. Proha lyhyesti Proha on maailmanlaajuisesti toimiva johtamisen parhaisiin ratkaisui- hin keskittyvä ohjelmistoyritys. Konsernilla on kolme liiketoiminta- aluetta: projektijohtaminen (Artemis), talousjohtaminen (Accountor) ja Internet-teknologiaan nojautuvat sovellusvuokrauspalvelut (Intellisoft). Näistä suurin on projektijohtaminen (Artemis- alakonserni), jonka liikevaihto on noin 90 prosenttia konsernin liikevaihdosta. Proha-konsernin liikevaihto vuonna 2001 oli 82,8 miljoonaa euroa. Liikevaihdosta yli 4/5 tulee Suomen ulkopuolelta. Konsernin palveluksessa on noin 609 henkilöä, näistä 383 ulkomailla. Proha Oyj Pekka Pere Toimitusjohtaja Lisätietoja PROHA OYJ Toimitusjohtaja Pekka Pere, puh.020 4362 000 pekka.pere@proha.com http://www.proha.fi JAKELU: Helsingin Pörssi Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/13/20020913BIT00730/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/13/20020913BIT00730/wkr0002.pdf