MERKITTÄVÄ SOPIMUS PROHAN NORJALAISELLE OSAKKUUSYHTIÖLLE

MERKITTÄVÄ SOPIMUS PROHAN NORJALAISELLE OSAKKUUSYHTIÖLLE Proha-konsernin norjalainen osakkuusyhtiö Dovre International AS (Dovre) on solminut sopimuksen Norjan valtion öljy-yhtiön Statoil ASA:n kanssa. Statoil on valinnut Dovren kumppanikseen Mikkelin öljy- kentän käyttöönottoprojektiin. Sopimuksen kesto on 2 vuotta ja arvi- oitu työmäärä on yli 10 henkilötyövuotta. Mikkelin öljykenttä arvioidaan otettavan käyttöön syksyllä 2003 ja sen odotetaan tuottavan öljyä ja kaasua 14 vuoden ajan. Mikkelin projektin investointeihin on budjetoitu noin 300 miljoonaa euroa. Nyt solmittu sopimus vahvistaa Dovren asemaa johtavana projektihallin- nan yrityksenä, jonka palvelut kattavat projektin kaikki vaiheet. Pro- jektin toteutuksessa Dovre käyttää Prohan tytäryhtiön Safran Software Solutions AS:n kehittämää ohjelmistoa. Dovre International AS lyhyesti Dovre on johtava projektijohtamiseen erikoistunut konsultointiyritys Norjassa. Yhtiön liikevaihto vuonna 2000 oli 94 miljoonaa Norjan kruunua. Dovren henkilökunnan määrä on 140. Yhtiöllä on toimistot Oslossa, Stavangerissa, Houstonissa, Bakussa ja Aberdeenissa. Proha- konserni omistaa 40% Dovren osakekannasta ja konsernilla on lisäksi optio ostaa loput 60% osakkeista. Safran Software Solutions AS lyhyesti Safran on Prohan norjalainen tytäryhtiö. Yhtiö kehittää ja myy Safran Project- ja Safran Planner -suunnittelu- ja projektinhallintaohjel- mistoja. Prohalla on 60%:n omistusosuus Safranista ja optio ostaa loput 40% osakkeista. Proha lyhyesti Proha on maailmanlaajuisesti toimiva ohjelmistoyritys. Yhtiön liike- toiminta-alueet ovat projektijohtaminen (Artemis), talousjohtaminen (Accountor) ja Internet-teknologiaan nojautuvat sovellusvuokrauspal- velut (Intellisoft). Proha-konsernin pro forma -liikevaihto vuonna 2000 oli 82,2 miljoonaa euroa. Liikevaihdosta yli 4/5 tulee Suomen ulkopuolelta. Konsernin palveluksessa on lähes 700 henkilöä, näistä yli 450 ulkomailla. Proha Oyj Pekka Pere Toimitusjohtaja Lisätietoja Proha Oyj Pekka Pere, Toimitusjohtaja +358 (0)20 4362 000 pekka.pere@proha.fi www.proha.fi JAKELU: Helsingin Pörssi, Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/01/20011101BIT01110/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/01/20011101BIT01110/bit0002.pdf