Osuuspankkiryhmä valitsi Artemiksen Portfolio DirectorinTM

Merkittävä päänavaus investointihankkeiden hallinnassa: Osuuspankkiryhmä valitsi Artemiksen Portfolio DirectorinTM Osuuspankkiryhmä on ensimmäisenä Suomessa valinnut investointihankkeidensa hallintajärjestelmäksi Artemis Portfolio DirectorinTM. Osuuspankkikeskuksen ja Artemis Finland Oy:n viime perjantaina solmima sopimus on molempien osapuolten kannalta merkittävä. Portfolio DirectorTM on ensimmäinen ohjelmistoratkaisu yrityksen investointien ja strategian yhteensovittamiseen mahdollisimman tuottavalla tavalla. Se lanseerattiin maailmanmarkkinoille kuluneena syksynä. Osuuspankkikeskuksen tietohallintojohtaja Markku Mäkisen mukaan jatkuvasti muuttuva liiketoimintaympäristö tekee strategiaan nähden oikeiden ja samalla tuottavien investointipäätösten tekemisen yhä haasteellisemmaksi. Apuväline investointikokonaisuuksien hallintaan on ollut odotettu. - Portfolio DirectorTM on innovatiivinen työkalu strategisten painopistealueiden ja muutostilanteiden hallintaan. Toimintotasolla se palvelee investointikokonaisuuksen tarkastelun, tasapainottamisen ja yhteismitallistamisen välineenä, Mäkinen kuvailee. Mäkisen mukaan keskeisinä tavoitteina on niin liiketoiminnan kuin tietotekniikan kannalta investointien tuottavuuden ja tehokkuuden parantaminen. - Kehittämällä investointisalkun kokonaishallintaa ja läpinäkyvyyttä varmistamme liiketoimintastrategioiden ja investointisalkun mahdollisimman hyvän yhteensopivuuden. Tulevaisuuden kannalta, tuotteiden ja palvelujen elinkaarten yhä lyhentyessä, on entistä tärkeämpää turvata hyvä reagointikyky investointien ohjauksessa, sanoo Mäkinen. Artemis Finland Oy:n toimitusjohtaja Risto Saikko sanoo investointihankkeiden hallintaa koskevaa päätöksentekoa tukevien tietoteknisten ratkaisujen kysynnän kasvavan nopeasti. - Yrityksissä on selvästi kaivattu kunnon ratkaisua investointihankkeiden hallintaan. Olemme kehittäneet Portfolio DirectorTM -ratkaisun yhdessä asiakkaidemme kanssa heidän ilmaisemiensa tarpeiden pohjalta, sanoo Saikko. - Lisätietoja: Toimitusjohtaja Risto Saikko, Artemis Finland Oy, puh. 020 4362 000; Tietohallintojohtaja Markku Mäkinen, Osuuspankkikeskus, puh. 09-404 3233 Artemis Finland Oy lyhyesti: Artemis Finland Oy on asiantuntijayritys, joka tarjoaa projektijohtamisen parhaat ratkaisut kaikkeen projektimuotoiseen liiketoimintaan, kaikille organisaatiotasoille. Artemis Finland Oy on osa Proha-konsernin maailmanlaajuista Artemis International Solutions Corporation -alakonsernia. ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/18/20011218BIT00590/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/18/20011218BIT00590/bit0002.pdf