Proha myi sijoituksensa widene Oy:öön

PROHA MYI SIJOITUKSENSA WIDENE OY:ÖÖN Proha Oyj myi osuutensa It-alan kasvuyrityksestä Widene Oy:stä, joka tarjoaa yrityksille kokonaisvastuullisia ulkoistettuja tietotekniikan kehittämispalveluita ja ratkaisuja. Ostaja on Pekka Ruusunen, Widenen perustaja ja osakas, joka tulee lisäämään panostaan Widenen kehittä- misessä. Proha sijoitti Wideneen marraskuussa 2000. Kauppahinta vas- taa alkuperäistä sijoitusta ja sitä ei julkisteta, koska se on Prohan liiketoiminnan laajuuteen nähden pieni. Proha lyhyesti Proha on maailmanlaajuisesti toimiva ohjelmistoyritys. Yhtiön liike- toiminta-alueet ovat projektijohtaminen (Artemis), talousjohtaminen (Accountor) ja Internet-teknologiaan nojautuvat sovellusvuokrauspalve- lut (Intellisoft). Proha-konsernin pro forma -liikevaihto vuonna 2000 oli 82,2 miljoonaa euroa. Liikevaihdosta yli 4/5 tulee Suomen ulko- puolelta. Konsernin palveluksessa on lähes 700 henkilöä, näistä yli 450 ulkomailla. Proha Oyj Pekka Pere Toimitusjohtaja Lisätietoja Proha Oyj Pekka Pere, Toimitusjohtaja +358 (0)20 4362 000 pekka.pere@proha.com www.proha.fi JAKELU: Helsingin Pörssi Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/18/20020118BIT00210/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/18/20020118BIT00210/bit0001.pdf