Proha oyj:n osavuosikatsaus 1.1. - 30.9.2002

Proha Oyj PÖRSSITIEDOTE 14.11.2002 klo 8.40 PROHA OYJ:N OSAVUOSIKATSAUS 1.1. - 30.9.2002 - Proha-konsernin yhdeksän kuukauden nettotulos oli -0,7 milj. euroa, mikä oli 7,3 milj. euroa parempi vuoden 2001 vastaavaan kauteen verrattuna (-8,0 milj. euroa). - Tulos ennen rahoituskuluja, veroja ja poistoja (EBITDA) oli 0,1 milj. euroa (1-9/2001 EBITDA -4,6 milj. euroa). Liiketulos (EBIT) oli -0,2 milj. euroa (1-9/2001 liiketulos -7,8 milj. euroa) - Kannattavuutta paransivat toteutetut kustannusten säästöt ja toi- minnan tehostaminen. - Proha-konsernin yhdeksän kuukauden liikevaihto oli 59,8 milj. euroa (60,4 milj. euroa 1-9/2001). - Liikevaihto ja tulos olivat odotusten mukaiset ohjelmisto- markkinoiden haasteellisesta tilanteesta huolimatta. Kolmannen neljänneksen kehitys kuvastaa konsernin toiminnan tyypillistä kausiluonteisuutta. - Katsauskaudella asiakkaat ostivat Prohalta 61.000 loppukäyttäjälisenssiä. Lukumääräisesti lisenssejä on myyty yhdeksässä kuukaudessa enemmän kuin vuonna 2001 yhteensä (58.000 lisenssiä). - Katsauskauden jälkeen Proha on jatkanut strategiansa mukaista keskittymistä kansainväliseen ohjelmistoliiketoimintaan sopimalla talousjohtamisen ja ohjelmistotestauksen liiketoimintojen myynnistä. - Prohan johdon arvio vuoden 2002 liiketoiminnan operatiivisesta tuloksesta säilyy ennallaan. Lisäksi yrityskauppojen ja -järjeste- lyjen arvioidaan parantavan tulosta noin 2 miljoonalla eurolla. - Artemis julkisti Yhdysvaltain kirjanpitokäytännön mukaisen osavuosikatsauksensa keskiviikkona 13.11.2002. ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/14/20021114BIT00010/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/14/20021114BIT00010/wkr0002.pdf