PROHAN JA OPUS360 CORPORATIONIN YRITYSKAUPPA ETENEE SUUNNITELLUSTI

PROHAN JA OPUS360 CORPORATIONIN YRITYSKAUPPA ETENEE SUUNNITELLUSTI Prohan ja Opus360 Corporationin (toimii nimellä Artemis International Solutions Corporation) 11. huhtikuuta 2001 sopima yrityskauppa etenee osakevaihtosopimuksen mukaisesti. Osakevaihtosopimuksen toisen vaiheen toteutuminen edellyttää, että Opuksen yhtiökokous hyväksyy muutokset Opuksen yhtiöjärjestykseen. Yhdysvaltain säännösten mukaan Opus on jättänyt United States Securities and Exchange Commissionin (SEC) käsiteltäväksi alustavan ehdotuksen valtuutukseksi (Preliminary Proxy Statement). Valtuutus sisältää ylimääräisen yhtiökokous- kutsun ja ehdotuksen Opuksen osakepääoman korottamiseksi osake- vaihtosopimuksen toisen vaiheen edellyttämällä tavalla. SEC:llä on 30 päivää aikaa kommentoida ehdotusta ja ehdottaa muutoksia, minkä ajan kuluttua tai kun mahdolliset muutokset on tehty, varsinainen Proxy Statement (Definitive Proxy Statement) jätetään SEC:lle ja postitetaan Opuksen osakkeenomistajille. Preliminary Proxy Statement sisältää myös ehdotuksen, että Opuksen nimi yhtiöjärjestyksessä muutetaan Artemis International Solutions Corporationiksi. Preliminary Proxy Statement sisältää pro forma laskelmat ajalta ennen Opuksen ja Artemiksen liiketoimintojen yhdistämistä. Siinä ovat mukana Opuksen ja entisen Artemiksen yhdistetyt, lyhyet pro forma -tuloslaskelmat 30.6.2001 (6 kk) ja 31.12.2000 (12kk) sekä lyhyt pro forma -tase 30.6.2001. Lisäksi mukana on entisen Artemiksen ja Opuksen tulostietoja aiemmilta tilikausilta erikseen sekä muut amerikkalaisen käytännön vaatimat tiedot yrityksistä, niiden suurim- mista omistajista, tuotteista jne. Kaikki luvut ovat amerikkalaisen kirjanpitotavan mukaan esitettyjä (US GAAP). Preliminary Proxy Statementissa kerrotaan myös Prohan ja Opuksen kauppaan liittyvistä äänestyssopimuksista, joiden mukaan sekä Ari Horowitz, Executive Vice President, Opus360, joka omistaa 2,7 % Opuk- sen osakkeista että Proha Oyj suurimpana osakkeenomistajana tulevat äänestämään Proxy Statementin ehdotusten puolesta. Yrityskaupan ensimmäisessä vaiheessa Proha sai sille suunnatussa annissa 73.938.702 Opus360:n osaketta vastineeksi Artemis-osakkeistaan. Proha omistaa 59,75 prosenttia Opus360:n osakepääomasta. Osakevaihtosopimuksen toisessa vaiheessa Proha saa noin 125,5 miljoo- naa Opus360:n osaketta vastikkeeksi lopuista Artemis-osakkeistaan ja Prohan tytäryhtiöiden Accountor Oy:n ja Intellisoft Oy:n 19,9 %:n suuruisista osuuksista. Tämän toisen vaiheen kaupan jälkeen Prohalla on omistuksessaan noin 80 % Opus360:n osakkeista. Toinen vaihe pyri- tään toteuttamaan kuluvan vuoden loppuun mennessä. Preliminary Proxy Statement on nähtävillä Nasdaqin internetsivuilla osoitteessa http://www.nasdaq.com, tunnus opus. Asiakirja julkaistaan kokonaisuudessaan myöhemmin SEC:n internet sivuilla osoitteessa http://www.sec.gov/edgar/searchedgar/formpick.htm, nimellä Opus360. Proha Oyj Pekka Pere Toimitusjohtaja Lisätietoja PROHA OYJ Toimitusjohtaja Pekka Pere, puh.020 4362 000 pekka.pere@proha.com http://www.proha.fi JAKELU: Helsingin Pörssi Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/16/20011016BIT00070/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/16/20011016BIT00070/bit0001.pdf