Protect Data muodostaa uuden tytäryhtiön

Protect Data muodostaa uuden tytäryhtiön -Pointsec Mobile Technologies panostaa uusiin turvatuotteisiin IT-turvayritys Protect Data erottaa suunnittelemiensa tuotteiden markkinoinnin, kehittämisen ja tukipalvelun erilliseen yhtiöön. Uuden tytäryhtiön nimeksi tulee Pointsec Mobile Technologies AB. Pointsec Mobile Technologies tarjoaa täydellisiä IT-turvajärjestelmiä kiinteille ja kannettaville tietokoneille, käsitietokoneille, WAP- puhelimille jne. - Järjestelmämme suojaavat näitä työkaluja, joita käytetään osaksi yrityksen sisäisiin yhteydenottoihin ja osaksi Internet-yhteyksiin ja transaktioiden tekoon. Järjestelmät perustuvat ns. kuorivalvontaan, eli vain valtuutetut henkilöt saavat käyttöönsä työkaluihin tallennetut tiedot tai sertifikaatin, kertoo Pointsec Mobile Technologies AB:n toimitusjohtaja Fredrik Lövstedt. Uusi nimi helpottaa kansainvälistä markkinointia, koska se on helpompi suojata tavaramerkillä kuin niinkin yleinen nimi kuin Protect. Protect Datan kehittämää IT-turvatuotetta Protect! myydään jo Japanissa Pointsec- nimellä . - Koska olemme kansainvälisesti ottaen hyvin pitkällä IT-turvallisuudessa, meidän kannattaa muodostaa uusien turvatuotteiden kehittämiseen panostava tytäryhtiö. Panostamme tavaramerkkiprofiilimme vahvistamiseen kansainvälisillä markkinoilla. Mobile-sana yrityksen nimessä kertoo siitä, että keskitymme suunnittelemaan kannettavaan teknologiaan sopivia uusia turvatuotteita, Protect Datan toimitusjohtaja Carl Rosvall toteaa. Jos haluat lisätietoja ota yhteys: Carl Rosvall, tj. Protect Data AB, puh. +46 (0)8 459 54 23 tai +46 (0)707 17 14 84 Fredrik Lövstedt, tj. Pointsec Mobile Technologies AB puh. +46 (0)8 459 54 80 Protect Data AB on tietoturvallisuuden parissa toimiva konserni, joka kehittää ja myy mm. virustorjunta-, palomuuri-, käyttäjäntunnistus-, PC- suojaus-, sisällön tarkistamis- ja sähköisen kaupankäynnin turvajärjestelmiä. Tytäryhtiö Protect Data Konsult räätälöi toimeksiantajan kilpailukykyä parantavia ja liiketoimintaa edistäviä turvaratkaisuja. Tytäryhtiö Protect Data Internet Solutions kehittää varmoja e-business-sovelluksia ja Internet-pohjaisia turvaratkaisuja. Protect Data on liikealueensa markkinajohtaja Pohjoismaissa ja sillä on tytäryhtiöt Ruotsissa, Norjassa, Suomessa, Tanskassa, Slovakiassa ja USA:ssa. Protect Data on listattu Tukholman arvopaperipörssin O-listalla. Katso myös: www.protectdata.com ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bit.se Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/23/20000523BIT00400/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/23/20000523BIT00400/bit0002.pdf