Psykoterapiakeskus Vastaamo kasvaa tekemällä hyvää

Hyvää mielenterveyttä edistävä Psykoterapiakeskus Vastaamo kasvatti vuoden 2016 liikevaihtonsa 5,6 miljoonaan euroon. Kasvua edelliseen vuoteen kertyi 84 %. Yrityksen maksuttomia verkkopalveluita on käyttänyt jo joka kymmenes suomalainen.

Psykoterapiakeskusten henkilöstömäärä kasvoi vuodessa 91:stä 151:een henkilöön. Yrityksen toiminta säilyi nopeasta kasvusta huolimatta kannattavana. Liikevoitto kasvoi 190 tuhanteen euroon. Psykoterapiakeskus Vastaamo on rekisteröitynyt yhteiskunnalliseksi yritykseksi. Yhtiöjärjestyksensä mukaisesti se käyttää suurimman osan toimintansa tuloksesta yhteiskunnallisen hyvän tuottamiseen.

Vuoden 2016 tuotoilla yritys on mm. rahoittanut parhaillaan Nelosella ja Jimillä esitettävän tv-sarjan Kummalliset kammot tuotantoa. Ohjelmasarjassa käsitellään ihmisten elämää rajoittavien fobioiden hoitoa. Ohjelman tavoitteena on antaa foobikoille mahdollisuus päästä eroon heidän elämäänsä rajoittavasta peloista sekä lisätä katsojien tietoutta fobioiden hoitomahdollisuuksista ja madaltaa mielenterveyspalveluiden käyttökynnystä.

Kummalliset kammot -televisiosarjassa esitellään mm. korkean paikan kammon (akrofobia) hoitoa.

Psykoterapiakeskus Vastaamonsuunnittelee yhteiskunnallisten tavoitteidensa mukaisesti jatkavansa nopeassa tahdissa psykoterapian alueellisen saatavuuden parantamista. Suomalaisessa perheomistuksessa oleva yritys on saanut kasvusuunnitelmiensa toteuttamiseksi uuden 1,7 miljoonaan euron lainarahoituksen, jonka avulla psykoterapiakeskusten verkosto laajennetaan vuoden 2017 aikana kattamaan kymmenen kaupunkia.

Psykoterapiakeskus Vastaamo avasi toimipaikan Ouluun toukokuussa 2017.

Yritys investoi voimakkaasti myös digitaalisten palveluiden kehitykseen. Vuoden 2016 aikana maksuttomia mielenterveystestejä ja neuvontapalveluita tarjoavalla Vastaamo.fi-verkkopalveluilla oli jo yli 546 tuhatta uniikkia suomalaista käyttäjää. Keväällä 2017 alkaneen Kummalliset kammot -televisiosarjan esitysten myötä verkkopalveluiden käyttäjämäärät ovat kasvaneet 78 % edellisen vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna.

“Olemme positiivisessa kierteessä, jossa yhteiskunnallisen ongelman ratkominen kasvattaa kannattavaa liiketoimintaa, jonka tuotosta jatkuvasti kasvava summa voidaan palauttaa yhteiskunnallisen hyvään”, kommentoi toimitusjohtaja Ville Tapio.

+358 40 590 9385, ville.tapio@vastaamo.fi

Psykoterapiakeskus Vastaamon tarkoitus on parantaa mielenterveyden hoito- ja kuntoutuspalveluiden saatavuutta sekä tehdä hyvää mielenterveyttä edistävää ja mielenterveyden häiriöitä ehkäisevää työtä.

Mannerheimintie 12 B, 00100 Helsinki
044 4141 000, tuki@vastaamo.fi
www.vastaamo.fiwww.facebook.com/vastaamo
Espoo | Helsinki | Hämeenlinna | Jyväskylä | Lappeenranta | Oulu | Tampere | Turku | Vantaa