Psykoterapiakeskus Vastaamo sai tuekseen nimekkään hallituksen

Perheomistuksessa ja omistajayrittäjien johdolla Suomen suurimmaksi psykoterapiapalveluiden tarjoajaksi kasvanut Psykoterapiakeskus Vastaamo Oy on nimittänyt yritykselle uuden hallituksen. Kokenut hallitus tulee auttamaan yritystä kehittymään laadukkaaksi keskisuureksi terveystoimijaksi, ja löytämään paikkansa osana muuttuvaa mielenterveyden palvelujärjestelmää.

Jo kymmenelle paikkakunnalle laajentunut Psykoterapiakeskus Vastaamo parantaa psykoterapian saatavuutta ja madaltaa mielenterveyspalveluiden käyttökynnystä. Yli 10 % suomalaisista on käyttänyt yrityksen maksuttomia verkkopalveluita. Verkkopalveluiden kautta yrityksen psykoterapiakeskuksiin on hakeutunut yli 18.000 asiakasta. Psykoterapiakeskus Vastaamon henkilöstömäärä on ylittänyt 200 rajan ja liikevaihto kasvanut noin 60 % vuoden 2016 vastaavasta ajankohdasta ennakoiden yli 8 miljoonan euron liikevaihtoa vuodelle 2017.

Psykoterapiakeskus Vastaamon uusi hallitus:

• Professori, kirurgian tohtori Jussi Huttunen on toiminut mm. Kansanterveyslaitoksen pääjohtajana, STM:n sosiaali- ja terveyspalveluosaston osastopäällikkönä ja ylijohtajana sekä Sitran terveysohjelman neuvonantajana. Hän on mukana sote-uudistuksen valmistelun ja toimeenpanon asiantuntijaryhmässä. Huttunen on ollut myös mm. Duodecimin, UKK-instituutin, Diabetestutkimussäätiön, Syöpätautien tutkimussäätiön, Suomen Sydänliiton, Valtion ravitsemusneuvottelukunnan, Terveyden edistämisen keskuksen, Alkon ja Mehiläisen hallituksissa. Hänet on valittu Suomalaisen Tiedeakatemian jäseneksi ja promovoitu Kuopion yliopiston kunniatohtoriksi.

• Professori, psykiatri Matti O. Huttunen on saanut tiedonjulkistamisen valtionpalkinnon elämäntyöstänsä mielenterveysalalla. Hän on julkaissut lukuisia kirjoja (mm. Psyykenlääkeopas, Lääkkeet mielen hoidossa, Masennus, Kulttuurit ja lääketiede, Psykoterapiat) ja ollut Lääkärikirja Duodecimin psykiatrian alan vastuuhenkilö. Hän on ollut tutkijana Harvard Medical Schoolissa ja vierailevana professorina University of Southern Californiassa ja julkaissut n. 150 tieteellistä artikkelia (mm. Science, Nature, Lancet, PNAS).

• Psykiatri Yrjö Lähteenlahti on toiminut useiden sairaanhoitopiirien ja kaupunkien psykiatristen palveluiden johtajana (mm. HUS/HYKS:n Kuntoutuspsykiatrian johtaja, Imatran psykososiaalistenpalveluiden johtaja, KHSHP:n aikuispsykiatrian ylilääkäri, SATSHP:n aikuispsykiatrian vastuualuejohtaja). Hän toimii myös Lääkäriliiton psykiatrisen kuntoutuksen asiantuntijana ja Kuntoutuksen erityispätevyystoimikunnan jäsenenä.

• Diplomi-insinööri Veli-Matti Qvintus on tominut terveysalalla Pohjolan ja LähiTapiolan terveys- ja hyvinvointipalvelujen johtajana sekä Pihlajanlinnan hallituksen jäsenenä. Hänellä on aikaisempaa kokemusta myös IT-alalta Accenturen, TietoEnatorin ja Nokia Networksin tehtävistä. Nykyään hän toimii DHL Global Forwardingin toimitusjohtajana.

• Lisäksi hallitukseen kuuluvat yrityksen omistajaperheestä henkilöstöjohtaja, psykoterapeutti Nina Tapio sekä toimitusjohtaja Ville Tapio.

+358 40 590 9385, ville.tapio@vastaamo.fi

Psykoterapiakeskus Vastaamon tarkoitus on parantaa mielenterveyden hoito- ja kuntoutuspalveluiden saatavuutta sekä tehdä hyvää mielenterveyttä edistävää ja mielenterveyden häiriöitä ehkäisevää työtä.

Psykoterapiakeskus Vastaamo on Suomalaisen Työn Liiton hyväksymä Yhteiskunnallinen yritys, jolle on myönnetty kotimaisesta työstä ja omistuksesta myös Avainlippu-merkki.

Mannerheimintie 12 B, 00100 Helsinki
044 4141 000, tuki@vastaamo.fi
www.vastaamo.fiwww.facebook.com/vastaamo
Espoo | Helsinki | Hämeenlinna | Jyväskylä | Lahti | Lappeenranta | Oulu | Tampere | Turku | Vantaa