Epävakainen juhannus ruuhkautti matkamyynnin

Oy Aurinkomatkat - Suntours Ltd Ab
Lehdistötiedote 23.6.2008

Epävakainen juhannus ruuhkautti matkamyynnin

Epävakainen juhannus ja sateisena jatkunut lomasää on ruuhkauttanut Aurinkomatkojen matkamyynnin. Kesäkuun lähdöt on käytännössä myyty jo loppuun, mutta heinäkuun lähdöille on vielä jonkin verran tilaa.

Epävakainen juhannus ja sen jälkeenkin sateisena jatkunut lomasää on ruuhkauttanut Aurinkomatkojen matkamyynnin. Jäljellä olevia kesän matkoja on kysytty runsaasti, ja kesäkuun lähdöt on käytännössä jo myyty loppuun.

”Nyt on syytä pitää kiirettä, jos haluaa saada vielä heinäkuulle etelänmatkan. Heinäkuun lähdöissä on vielä jonkin verran hajapaikkoja useisiin kohteisiin, mutta valinnan vara hupenee nopeasti”, kertoo Aurinkomatkojen toimitusjohtaja Jukka Salama.

Kun kotimaan kesäsää on epävakainen ja sateinen, saa se perinteisesti lomailevat suomalaiset hakemaan aurinkoa ja lämpöä etelän rantakohteista. Suurin osa suomalaisista aloittaa lomansa edelleen juhannukselta, jota vietettiin tänä vuonna vaihtelevassa ja suurin osin epävakaisessa säässä. Kotimaan lomasäihin ei sääennusteiden mukaan ole myöskään luvassa kovin pikaista parannusta.

Heinäkuulle löytyy vielä hajalähtöjä
Aurinkomatkojen heinäkuun lähdöille löytyy vielä joitakin hajanaisia paikkoja muun muassa Italian, Espanjan, Kreikan ja Bulgarian lähdöille. ”Suomalaisten kesäkohteiden suosikkilistan kärkipaikoilla ovat edelleen Kreikan, Turkin ja Espanjan rantakohteet, joista useat myydään loppuun jo hyvissä ajoin. Yksi loppuun myydyistä kohteista ja tämän kesän ehdottomista suosikeista on ollut Kreikan Zakintos, joka on tämän kesän uutuuskohde”, jatkaa Salama.

Kätevimmin äkkilähdöt saa varattua Aurinkomatkojen nettisivuilta, jossa matkan saa myös edullisemmin. Aurinkomatkojen puhelinmyynti palvelee myös normaalisti numerossa 010 446 446 (ma-pe klo 9-19, la klo 10-16).

Jukka Salama, toimitusjohtaja, Aurinkomatkat, p. 010 446 7100 jukka.salama@aurinkomatkat.fi

www.aurinkomatkat.fi