FIMin rahan haistaminen laajeni rahan tajuamiseen

Publicis Helsingin uudistama linja henkii yrityksen persoonaa ja asennetta

Sijoituspalveluyritys FIM on uusinut markkinointiviestinnän konseptinsa mainostoimisto Publicis Helsingin avulla. Uusi konsepti pohjautuu vahvasti FIMin persoonalliseen olemukseen ja osaamiseen. Luova ratkaisu kuljettaa yrityksen antamaa mielikuvaa eteenpäin linkittyen entiseen, palkittuun linjaan, joka tunnetaan suurista rahaa haistavista nenistään. Neniä ei mainoksissa enää korosteta, vaan rahan haistaminen on kehittynyt laajemmaksi ja syvemmäksi rahan tajuamiseksi.

Konsepti konkretisoituu FIMiläisten lapsuusajan kuviin ja tv-filmiin, joista paljastuu FIM-yksilöiden luontainen lahjakkuus ja kiinnostus raha-asioihin – rahan taju – jo kouluiän kynnyksellä. Yrityksenä FIM koostuu näistä erityislahjakkaista rahantajuisista, joista suurin osa on myös yrityksen osakkaita. Omassa yrityksessään, yhdistämällä taitonsa ja voimansa he ansaitsevat asiakkailleen ja yhteistyökumppaneilleen aineellista hyvinvointia.

FIMiläisten allekirjoitukset takeena

”Publiciksen luoma uusi linja on vahvasti FIMiä, juuri sitä mitä olemme. Meistä jokainen FIMiläinen allekirjoittaa viestin ja antamamme asiakaslupauksen – jopa aivan konkreettisesti”, kertoo FIMin markkinointi- ja viestintäjohtaja Anssi Partanen. Partanen viittaa taktisiin printtimainoksiin, joissa on jokaisen FIMiläisen allekirjoitukset.

”Haluamme erottua rohkealla asenteellamme. FIMiläisillä on palava halu jatkaa Suomen parhaan tuottohistorian tekemistä ja toimimista tiennäyttäjänä rahamaailmassa”, kertoo Partanen. ”Meillä on tällä hetkellä Helsingin suurin ja kokenein salkunhoitajatiimi.”

Uusi tilanne vaati uuden kokonaiskonseptin

Lähtökohtana markkinointiviestinnän laajemmalle uudistukselle oli strateginen päätös viestiä palveluista mediamainonnan keinoin entistä laajemmalle kohderyhmälle. Paluu kotimaiseen omistukseen, yritysstrategian kirkastaminen ja arvojen täsmentäminen johtivat FIMin uuteen tilanteeseen, jossa tarvittiin markkinointiviestinnän konsepti, jolla puhutellaan kohderyhmää ja jolla lanseerataan uudelleen syntynyt FIM ammattimaisena ja kantaaottavana sijoitus- ja varainhoitotalona.

Publiciksen ja FIMin markkinointiviestinnän laaja yhteistyö on monivuotista perua. Vuosien varrella toimisto on luonut mm. Rahan taju -konseptia edeltäneen, menestyksekkään Rahanenä-konseptin ja Pimp my portfolio -viraalikampanjan.

Anssi Partanen, markkinointi- ja viestintäjohtaja, FIM, puh. (09) 6134 6429 ja 050 568 1952, anssi.partanen@fim.com

Marja Peltola, asiakkuusjohtaja, Publicis Helsinki, puh. 050 910 9673, marja.peltola@publicis.fi

Avainsanat: