Kenneth Lindfors Publicis Helsingin toimitusjohtajaksi

Kenneth Lindfors on valittu mainostoimisto Publicis Helsingin uudeksi toimitusjohtajaksi. Hän siirtyy Publicis Helsingin johtoon Trainers’ Housen Performance Marketing –liiketoiminnan johtotehtävistä. Kenneth Lindforsilla on vahva tausta markkinoinnin strategisessa suunnittelussa ja johtamisessa ja erityisesti digitaalisessa markkinoinnissa.

”On hienoa päästä hyvässä kasvussa olevan toimiston ruoriin. Publicis Helsingillä on laaja palvelutarjonta, vahva asiakaskunta, ammattitaitoiset ihmiset ja suuren kansainvälisen verkoston työkalut – tämä antaa oivalliset lähtökohdat yrityksen position kirkastamiseen markkinointiviestinnän muuttuvassa kentässä. Tulen perinteisen mainostoimistokentän ulkopuolelta ja tuon mukanani vahvaa myynti-, tutkimus- ja digiosaamista. Näitä toimintoja haluan erityisesti Publicis Helsingissä vahvistaa”, summaa Lindfors syitään toimialan vaihdokseen.

”Asiakkaiden liiketoiminta ja markkinointiviestintä siirtyy yhä voimakkaammin verkkoon, joten tuntuu luontevalta tulla kehittämään erityisesti toimiston digitaalista osaamista. Panostamme myös strategiseen ja luovaan suunnitteluun, jotta olemme valmiita vastaamaan entistä paremmin alan tiukkenevaan kilpailuun”, jatkaa Lindfors.

Kenneth Lindfors on viimeisten kymmenen vuoden aikana hankkinut vankan kokemuksen kansainvälisten yritysten markkinoinnin strategisesta suunnittelusta ja johtamisesta. Hän on työurallaan perehtynyt erityisesti digitaaliseen markkinointiin. Viimeksi Lindfors on johtanut Trainers’ Housen Performance Marketing –liiketoimintayksikköä, jonka tehtävänä on tuottaa tuloksellista ja mitattavaa markkinointia. Tätä ennen hän toimi Satama Interactiven asiakkuusjohtajana vastaten muun muassa Nokian ja SOK:n asiakkuuksista. Lindfors oli konsultointiin ja tutkimukseen keskittyneen ja myöhemmin Sataman omistukseen päätyneen Heimo Consultingin perustajajäsen ja toinen pääomistaja.

”Markkinointiviestinnän maailma läpikäy merkittäviä muutoksia, jotka liittyvät kiinteästi digitaalisen markkinoinnin läpimurtoon. Vahvan ja vaikuttavan taustan erityisesti tällä saralla omaavan Kenneth Lindforsin valinta Publicis Helsingin toimitusjohtajaksi osoittaa, että haluamme pysytellä tiukasti näiden muutosten aallonharjalla”, kommentoi uuden toimitusjohtajan valintaa Publiciksen pohjoismaisista toiminnoista vastaava johtaja Patrick Tepfers. Hän on toiminut myös Publicis Helsingin väliaikaisena toimitusjohtajana toukokuusta lähtien.

Publicis Helsinki lukeutuu Suomen suurimpiin mainostoimistoihin. Yrityksen kuluvan vuoden tammi-kesäkuun liikevoitto kasvoi 59%, 0,76 miljoonaan euroon ja myyntikate 6,7%, 4,7 miljoonaan euroon edellisvuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna. Vuonna 2007 yrityksen myyntikate oli 8,4 miljoonaa euroa. Työntekijöitä Publicis Helsingissä on reilut 100.

Kenneth Lindfors, p. +358 40 544 4407
Patrick Tepfers, CEO Publicis Nordic, p. +47 901 498 39

________________________________________________________________________
Publicis Helsinki on osa maailman neljänneksi suurinta mainos- ja mediatoimistoketjua Publicis Groupe S.A:ta. Publicis Groupe toimii 104 maassa ja sen palveluksessa on noin 44.000 työntekijää. Konserni on listattuna Pariisin pörssiin.