Lehdistötiedote: Paikka auringossa kokoaa parhaat matkavinkit maailmalta

Mistä löytyy Brasilian paras biitsi? Tai Madridin maittavin tapaspaikka? Entäpä missä tarjoillaan Lontoon loistavimmat huurteiset? Älä turhaan mieti, vaan löydä oma paikkasi auringossa ja suuntaa osoitteeseen www.paikkaauringossa.fi.

Paikka auringossa on uusi yhteisöllinen nettipalvelu, joka kokoaa yhteen osoitteeseen matkailijoiden vinkit ja kokemukset matkakohteista ympäri maailmaa. Sivusto tarjoaa käyttäjille mahdollisuuden jakaa kertomuksia ja kuvamateriaalia matkoiltaan, vaihtaa neuvoja ja vinkkejä matkakohteista sekä keskustella lähestulkoon mistä tahansa matkailuun liittyvästä muiden reissukärpäsen pureman saaneiden kanssa.

Paikka auringossa -sivusto avautui virallisesti 17. tammikuuta, ja jo siihen mennessä palvelun oli löytänyt reilut 2000 rekisteröitynyttä käyttäjää. Sivustolle oli avajaispäivään mennessä kertynyt yli 4200 matkakuvaa ja -videota ja matkakertomuksia lähes sadasta matkakohteesta eri puolilta maailmaa.

Rakenna oma profiili, jaa matkavinkkisi, tutustu toisiin

Paikka auringossa -käyttäjät voivat rakentaa sivustolla itselleen profiilin, johon he voivat liittää kuvia ja videoita matkoiltaan, listata menneitä ja tulevia matkakohteitaan sekä kertoa matkakokemuksistaan muille käyttäjille. Käyttäjät voivat myös tutustua toisiinsa ja ottaa yhteyttä esimerkiksi muihin samaan kohteeseen matkaa suunnitteleviin matkalaisiin.

Sivustolla on käytössä ystävätoiminto, jolla käyttäjät voivat kutsua ystävikseen muita palveluun rekisteröityneitä käyttäjiä. Henkilökohtaisten ystävälistojen kautta käyttäjät voivat myös helposti ottaa yhteyttä toisiinsa ja vaihtaa vinkkejä ja matkakuulumisia muiden samanhenkisten matkalaisten kanssa – ja sopia vaikkapa tapaamisen maailman toiselle laidalle.

Jokaisella rekisteröityneellä käyttäjällä on palvelussa henkilökohtainen Oma paikka auringossa -sivu, josta löytyvät muun muassa kaikki käyttäjän matkakertomukset, kuvamateriaali ja ystävälistat. Henkilökohtaisen sivunsa voi myös personoida rakentamalla sivulle oman rantapaikan.

Paikka auringossa -sivuston tarjoamien palveluiden täysimittainen hyödyntäminen edellyttää palveluun rekisteröitymisen. Rekisteröitymiseen tarvitaan käyttäjän henkilötiedot, mutta palvelua voi käyttää nimimerkillä. Ilman rekisteröitymistäkin käyttäjät voivat muun muassa etsiä tietoa ja kuvamateriaalia matkakohteista ja lukea muiden käyttäjien kirjoittamia matkakertomuksia.

Paikka auringossa -palvelun löydät osoitteesta www.paikkaauringossa.fi. Palvelun tarjoaa Aurinkomatkat.

Lisätietoja: Tuomo Meretniemi, kaupallinen johtaja, Aurinkomatkat, p. 010 446 7100 tai 050 390 3050, tuomo.meretniemi@aurinkomatkat.fi.