Publicis Helsinki vahvistaa kaupan ja jakelutien osaamistaan ja rekrytoi Jussi Leimion ja Anna-Mari Karhusen

Publicis Helsinki aloitti aktiivisesti uuden vuoden rekrytoimalla vahvaa kaupan ja jakelutien osaamista. Yritys nappasi riveihinsä kaksi kokenutta kaupan alan markkinointiosaajaa: Jussi Leimion strategiajohtajakseen ja KTM Anna-Mari Karhusen asiakkuusjohtajakseen. Jussi Leimion työsarkaa Publiciksella on erityisesti uusien toimintamallien kehittäminen kaupan alalle ja jakelutiemarkkinointiin. Anna-Mari Karhusen vastuualueella ovat Keskon asiakkuudet ja niiden kehittäminen.

Sekä Jussissa että Anna-Marissa kaupan alan asiakkaan tarpeiden ymmärtäminen yhdistyy vahvaan päivittäistavara- ja jakelutieosaamiseen. Molemmat ovat työskennelleet asiakkaan roolissa, pt- ja jakelutiemarkkinoinnin ostajana.

”Publicis on tunnettu kaupan alan osaamisestaan ja yksi strategisista päätöksistämme on panostaa tämän osaamisemme edelleen kehittämiseen – jotta olisimme asiakkaille entistä parempia osaajia myymälässä ja toisaalta tukisimme asiakkainamme olevia myymäläketjuja kehittymään houkuttelevana kauppapaikkana”, kertoo Publicis Helsingin toimitusjohtaja Kenneth Lindfors.

”Publiciksen liikevaihdosta suuri osa tulee ketjuista ja siellä toimivista brändeistä. Meillä on asiakkainamme vahvoja päivittäistavarabrändejä, kuten Kraft ja Pirkka sekä maan johtavia ketjuja, kuten Citymarket- ja Rautakesko-ketjut.”

Intohimoinen uuden kehittäjä

Vankkaa pt- ja jakelutiekokemusta Jussi hankki työskennellessään Pauligilla vastaten asiakasmarkkinoinnista (PT & HoReCa), viimeiseksi asiakasmarkkinointijohtajan tittelillä. Yrittäjähenkinen mies oli mukana perustamassa Mozo design-toimistoa ja vastasi sen myynnistä ja asiakkuuksista vuosina 2002-07.

”Publiciksessa kiehtoi erityisesti yrityksen uusiutuminen ja uusien suuntaviivojen myötä eteenpäin menevä asenne. Kun tarjoutui tämä herkullinen mahdollisuus päättää sapattivapaa, niin tässä sitä ollaan, uutta kehittämässä – ja innolla”, kommentoi Jussi.

Lisää ideoita ja rohkeutta kaupan alalle maailmalta

Ennen Publicista Anna-Mari työskenteli L’Oréal Paris:lla päivittäistavaraosastolla tuoteryhmäpäällikkönä. Anna-Mari on hankkinut kokemusta kansainvälisestä brändinrakennuksesta Levi’s Nordicilla Tukholmassa ja Adidaksen pääkonttorilla Saksassa.

Työssään Anna-Mari näkee erinomaisena voimavarana Publicis-ketjun kansainvälisen tuen ja päivittäistavara-alalta saatavat best practises -opit maailmalta. ”Ne varmasti osaltaan auttavat kotimaisen kaupan alan brändien kirkastamisessa, tuovat rohkeutta brändinrakentamiseen ja sitä kautta myynnin tehostamiseen. Publicis Helsingin vahvuutena on kauppiasrajapinnan osaaminen. Meillä on loistava mahdollisuus tuoda lisää synergiaa vähittäiskaupan asiakkuuksiemme ja kaupoissa näkyvien vahvojen kuluttajabrändien välille”, sanoo Anna-Mari. Publiciksen kansainvälisiä pt- ja kaupan alan asiakkaita ovat mm. Coca-Cola ja Garnier.

Kenneth Lindfors, Publicis Helsinki, puh 040-544 4407
Jussi Leimio, Publicis Helsinki, puh 040-595 4824