Publicis Helsinki vahvistaa tuotanto-osaamistaan

Kansainvälinen mainos- ja mediatoimistoryhmä Publicis Groupe vahvistaa kilpailukykyään keskittämällä tuotanto-osaamistaan Suomessa mainostoimisto Publicis Helsinkiin. Muutoksen myötä ryhmään kuuluvan mainostoimisto Skandaali Leo Burnettin tuotannon kansainväliset ketjuasiakkuudet ja muut tuotantoon keskittyvät asiakkuudet siirtyvät Publicis Helsingin tuotantoyksikköön.

"Tuotanto-osaamisemme on jo nykyisellään Suomen vahvinta ja tehokkainta. Publicis Groupen Suomen tuotannon toimintojen keskittäminen Publicis Helsinkiin paitsi vahvistaa osaamistamme, tuo meille ylivertaisen kilpailukyvyn yhä kiivaammin kilpailluilla markkinoilla. Nyt tehtävien järjestelyjen jälkeen meillä on yli 30 henkilöä huolehtimassa päivittäisen, kustannustehokkaan tuotannon kitkattomasta sujumisesta nykyisille ja tuleville asiakkaille prosessilla, joka kattaa myös sähköisen median”, kertoo Publicis Helsingin toimitusjohtaja Timo Suokko.

Publicis Helsingin digitaalisia työkaluja ja prosesseja tehokkaasti hyödyntävä tuotantoyksikkö Daily tuottaa vuosittain lähes 20.000 ilmoitusta, useita tuhansia kuvastosivuja sekä kampanjamateriaalia lähinnä vähittäiskaupan tarpeisiin. Yksikkö tuottaa myös internetsivuja ja alueellista tv-mainontaa nopealla aikataululla ja kustannustehokkaasti.

Publicis Helsingin ja Skandaali Leo Burnettin väliset järjestelyt toteutetaan toukokuun 2008 aikana.

Mainostoimistot Publicis Helsinki ja Skandaali Leo Burnett ovat osa maailman neljänneksi suurinta mainos- ja mediatoimistoryhmää Publicis Groupea. Publicis Groupe toimii 104 maassa ja sen palveluksessa on noin 44.000 työntekijää. Konserni on listattuna Pariisin pörssiin.

Publicis Helsingin myyntikate oli vuonna 2007 8,4 miljoonaa euroa. Järjestelyjen jälkeen yrityksellä on yli 100 työntekijää.

Toimitusjohtaja Timo Suokko, Publicis Helsinki, p. 0207 758 700 tai 040 595 5888
Toimitusjohtaja Matti Oksanen, Skandaali Leo Burnett, p. 050 387 8303