Timo Suokko jättää Publicis Helsingin

Publicis Helsingin toimitusjohtaja Timo Suokko jättää tehtävänsä. Syksystä 2007 Publicis Helsinkiä johtanut Suokko palaa juurilleen markkinoinnin ja markkinointiviestinnän strategisen konsultointityön pariin.

“Asiakkaiden auttaminen tuloksekkaan markkinoinnin tekemisessä on vahva osaamisalueeni, jossa viihdyn ja olen parhaimmillani”, perustelee Suokko päätöstään. Hän ilmoittaa tulevista suunnitelmistaan tarkemmin syksyllä.

Timo Suokon ero astuu voimaan 13. toukokuuta, ja Publicis Helsingin uuden toimitusjohtajan haku on jo käynnissä. Väliaikaisesti yrityksen toimitusjohtajana toimii Publiciksen pohjoismaisista toiminnoista vastaava johtaja Patrick Tepfers.

”Kunnioitan Timon päätöstä ja toivon hänelle kaikkea hyvää tulevaisuudessa”, kommentoi Tepfers, joka on Publiciksen sekä Leo Burnettin Suomen, Ruotsin, Norjan ja Tanskan toiminnoista vastaava johtaja. Tepfersin toimipaikkana on Oslo.

Publicis Helsinki lukeutuu Suomen suurimpiin mainostoimistoihin. Yrityksen myyntikate oli vuonna 2007 8,4 miljoonaa euroa ja se työllistää reilut 100 työntekijää. Publicis Helsingin alkuvuoden tuloskehitys on ollut positiivinen ja vuoden ensimmäisen neljänneksen myyntikate kasvoi edellisvuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna.

Patrick Tepfers, CEO Publicis Nordic, p. +47 901 498 39

Timo Suokko, p. 040 595 5888

_________________________________________________________________________
Publicis Helsinki on osa maailman neljänneksi suurinta mainos- ja mediatoimistoketjua Publicis Groupe S.A:ta. Publicis Groupe toimii 104 maassa ja sen palveluksessa on noin 44.000 työntekijää. Konserni on listattuna Pariisin pörssiin.