Asianajotoimisto Klingendahlille Vuoden Yrittäjäpalkinto

Pispala-Pyynikin Yrittäjät ry on myöntänyt Vuoden Yrittäjä -palkinnon Asianajotoimisto Klingendahl Oy:lle. Tunnustus julkistettiin yhdistyksen vuosittaisessa palkitsemistilaisuudessa Pispalan Haulitehtaalla perjantaina 18.11.2011. Pispala-Pyynikin Yrittäjät ry on jakanut palkintoa jo vuodesta 1983 lähtien. Asianajotoimisto Klingendahl Oy on ensimmäinen asianajotoimisto, joka saa Vuoden Yrittäjä -palkinnon Pirkanmaalla.

Pispala-Pyynikin Yrittäjät ry perustelee valintaa Klingendahlin pitkillä, luottamuksellisilla asiakassuhteilla, vakavaraisuudella ja vahvalla panostuksella henkilöstön hyvinvointiin, mikä välittyy asiakkaille palvelun korkeassa laadussa ja työtehtäviin omistautumisessa.

Klingendahlilta palkinnon vastaanottivat koko henkilökunnan puolesta toimitusjohtaja, asianajaja Kari Koskinen ja hallituksen puheenjohtaja, asianajaja Kari Miettinen.

– Kolme kulmakiveämme ovat ammattitaito, henkilöstön hyvinvointi ja paikallinen palvelu. Olemme iloisia siitä, että saamme näissä asioissa onnistumisesta nyt julkista tunnustusta Pirkanmaalla, Kari Koskinen kertoo.

Asianajotoimialalla työskentely edellyttää vahvaa osaamista päivittäisissä lainopillisissa kysymyksissä ja ennakoivaa otetta valmisteilla oleviin lakiuudistuksiin.  Koko asianajotoimialaa koskeva suuri muutos tulee olemaan vuonna 2013 voimaan astuva lakiuudistus, jonka mukaan yleisissä tuomioistuimissa esiintyminen muuttuu luvanvaraiseksi. Käytännössä tämä merkitsee sitä, että uudistuksesta lähtien oikeudenkäyntiasiamiehenä voivat toimia yleisissä tuomioistuimissa vain asianajaja, julkinen oikeusavustaja tai luvan saanut oikeudenkäyntiavustaja.

– Henkilökuntamme koulutustaustan ja pitkän kokemuksen ansiosta me pystymme palvelemaan asiakkaitamme jatkossakin monipuolisesti turvaten heidän oikeutetut etunsa. Yhtälailla tarjoamme koko lainopillisen asiantuntemuksemme asiakasyritystemme käyttöön myös laajemmin liiketoiminnan kokonaisvaltaisessa tehostamisessa ja hyvässä organisoinnissa, Koskinen kiteyttää.

Asianajotoimisto Klingendahl Oy on Tampereen suurin asianajotoimisto. Yrityksen asiakkaina on eri kokoisia yrityksiä pienistä perheyhtiöistä pörssiyhtiöihin sekä myös julkisia organisaatioita ja yksityishenkilöitä. Yritys täyttää kesällä 2012 jo kymmenen vuotta.  Asiakkaita palvelee 11 lakimiestä ja 4 asianajosihteeriä. Viime vuoden liikevaihto oli 1,3 milj. euroa.

Lisätietoa:
Tanja Hovi, tiedottaja