Jatkuvaa kehitystä jo 150 vuotta

Teräs- ja alumiinituotteita rakennus- ja teollisuussektoreille välittävän BE Groupin tarina on koko historian ajan kulkenut kehityksen kärkijoukoissa. Palvelu ja teknologian hyödyntäminen ovat tehneet BE Groupista suomalaisen teräsjakelun markkinajohtajan. Nykyään Ruotsin pörssissä noteeratun konsernin Suomen yhtiö viettää tänä vuonna 150-vuotisjuhlaa. Suomen liiketoiminnan osuus on noin puolet konsernin liki 4,3 miljardin kruunun liikevaihdosta.

Terästä vuodesta 1868

Starckjohann & Co perustettiin Viipuriin vuonna 1868. Starckjohann oli ensimmäinen itsepalveluun perustuva rautakauppa Euroopassa. Kun Viipurin menetys Neuvostoliitolle sinetöitiin vuoden 1944 aselevossa, siirtyi Starckjohannin toiminta Lahteen, jossa nykyisen yrityksen, BE Group Oy Ab:n, pääkonttori edelleen sijaitsee.

Aikojensa alusta lähtien BE Group on hyödyntänyt teknologiaa asiakkaidensa hyväksi. Esimerkiksi, yrityksen atk-sali otettiin käyttöön jo 1960-luvulla, ensimmäisenä Suomessa. Vuonna 1976 Starckjohann Steel aloitti terästen tuotantopalvelut. BE Group AB listautui Tukholman pörssiin marraskuussa 2006. Tänä päivänä BE Group toimii suomalaisen terästeollisuuden suunnannäyttäjänä työllistäen satoja henkilöitä eri toimipisteissä ympäri maata, vastaten myös Baltian toiminnoista.

Asiakaslähtöistä palvelua ja ketterää digikyvykkyyttä
BE Group tarjoaa tehokasta jakelua ja lisäarvoa tuovia tuotantopalveluja pääasiassa rakentamisen ja valmistavan teollisuuden asiakkailleen. Laaja materiaalien ja tuotantopalveluiden tarjoama kokonaisuus mahdollistaa asiakkaan keskittymisen heidän omaan ydinliiketoimintaansa.

Jatkuva kehitys ja asiakaslähtöisyys ovat toiminnan kulmakiviä. Digikyvykkyyteen ja henkilökohtaiseen palveluun panostaminen on vienyt 150-vuotiasta yritystä eteenpäin. Jo ennen kesälomia Lahden palvelukeskuksessa otetaan käyttöön alan uusinta teknologiaa oleva kuitulaserleikkauskone, joka mahdollistaa nykyistäkin laaja-alaisemman palvelun etenkin kirkkaissa metalleissa.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt/
Brand Agency Punda, puh. +358 44 739 8637, tiedotus@punda.fi

Jatkuva kehitys ja asiakaslähtöisyys ovat toiminnan kulmakiviä. Digikyvykkyyteen ja henkilökohtai- seen palveluun panostaminen on vienyt 150-vuotiasta yritystä eteenpäin.
BE Group Oy