Keinojuuri-implantit parantavat elämänlaatua

Suun ongelmat ovat Suomessa todella yleisiä. Hampaat saattavat alkaa fysiologisen vanhenemisen myötä irrota jo 40 ikävuoden jälkeen. Hampaiden korvaaminen hammasimplanteilla mahdollistaa aitojen hampaiden hoitoa vastaavan päivittäisen hoidon. Tälläkin hetkellä Suomessa uskotaan olevan yksittäisten hammaskorvausten lisäksi jopa 300 000 ihmistä, joiden elämänlaatu paranisi merkittävästi hammasimplanttien asennuksella.

Hammasimplantit ovat pitkäkestoinen vaihtoehto hampaiden korvaamiseen. Oikein hoidettuina implanttihampaat voivat kestää eliniän. Hammasimplantit vastaavat myös toimintakyvyltään alkuperäistä hammasta, toisin kuin huonosti pysyvät proteesit. Kertakustannukseltaan kalliimpi, mutta kokonaiskustannuksiltaan edullisempi keinojuuri-implantti ei kuulu korvattavien hammashoitojen piiriin. Hammasimplantit valmistetaan nykyisin lähes aina titaanista ja ne sopivat niin iäkkäille kuin nuoremmillekin käyttäjille. Implantit ovat turvallinen ja esteettinen vaihtoehto yhden tai kaikkien hampaiden korvaamiseen. Hammasimplanttien kestävyys ja korkea laatu lisäävät mukavuutta sekä vähentävät kustannuksia pitkällä aikavälillä. Netissä hammasimplantteihin voi tutustua osoitteessa www.straumann.fi. Straumann Oy on maailman johtava hammasimplanttien valmistaja ja hoitomuotojen kehittäjä. Lisätietoja: Viestintätoimisto Endiva p. 02 631 6727 info@endiva.fi