Puurakentajat valmistautuu kasvuun päivittämällä strategiansa ja konsernirakenteensa sekä nimittämällä uusia hallitusjäseniä

Massiivipuurakentamiseen erikoistunut Puurakentajat Group Oy on 27.8.2020 yhtiökokouksessaan hyväksynyt yhtiön uuden strategian ja strategiaa tukevan uudistuneen konsernirakenteen. Samalla yhtiö nimitti hallitukseensa kaksi uutta jäsentä.

MISSIO, VISIO JA STRATEGIA

Puurakentajien missiona on rakentaa massiivipuurakennuksia, joissa ihminen voi hyvin.

Tavoitteenamme on olla rakennusalan paras puurakentaja, joka suunnittelee ja rakentaa hiilineutraaleja puurakennuksia ammattitaidolla ja ylpeydellä. Hyödyntämällä integroitua projektijohtamista sekä jatkuvaa LEAN-ajattelua, digitaalisuutta ja massiivipuurakentamisen osaamistamme, luomme rakennusalalle ekologisen ja kustannustehokkaan rakennustavan.

Rakennushankkeemme kehitetään ja toteutetaan yhteistyökumppaneidemme, kuten esimerkiksi rakennusliikkeiden, kiinteistörahastojen, eläkevakuutusyhtiöiden, kuntien ja kaupunkien kanssa. Strategiamme nojaa omaan suunnitteluun, rakentamiseen ja omaan ammattitaitoiseen henkilöstöömme.

Strategianamme on edelleen kasvaa kannattavasti ja markkinaa nopeammin niin orgaanisesti kuin yritysostoin. Tällä hetkellä päämarkkina-alueemme ovat kasvukeskukset Suomessa, mutta pidemmällä aikavälillä tulemme hakemaan kasvua myös kansainvälisiltä markkinoilta.

HALLITUS JA TOIMITUSJOHTAJA

Puurakentajat nimitti yhtiökokouksessa 27.8.2020 hallitukseen kaksi uutta jäsentä: Jarmo Suomisen, Palveluarkkitehtuurin professori Aalto- ja Tongji- yliopistoilla sekä NGIN Workplace Ltd ja TRACTR Ltd:n perustajaosakas sekä Sally Järvelä, Kanta-Hämeen sairaanhoitopiirin johtajaylilääkäri, lääketieteen tohtori ja MBA. Uudet hallituksen jäsenet tuovat kokemusta ja näkemyksiä muilta toimialoilta, mikä on erittäin tärkeää toimintamme kehittymisen ja uuden strategiamme toteuttamisen kannalta.

Vanhoina jäseninä hallituksessa jatkavat yrityksen perustaja, pääosakas ja operatiivinen johtaja Jyrki Huttunen, hallituksen puheenjohtaja Mikke Ruuhonen sekä yhtiön toimitusjohtaja Mikko Leino.

Mikko Leino on nimitetty Puurakentajat Group Oy:n uudeksi toimitusjohtajaksi 25.8.2020. Ennen nimitystään Mikko Leino toimi yhtiön operatiivisena liiketoimintajohtajana vuodesta 2018 lähtien. Jyrki Huttunen jatkaa rakentamiseen keskittyvän Puurakentajat Rakennus Oy:n toimitusjohtajana.

KONSERNIRAKENNE

Yhtiökokouksessa hyväksyttiin myös yhtiön uusi konsernirakenne, johon kuuluu Puurakentajat Suunnittelu Oy, Puurakentajat Pientalot Oy, Puurakentajat Rakennus Oy sekä Puurakentajat Invest Oy.

Uudella konsernirakenteella halutaan tuoda Puurakentajien keskeiset kasvualueet omiksi liiketoiminnoikseen, joilla voidaan saavuttaa konsernin kunnianhimoiset kasvutavoitteet.

Mikke Ruuhonen, hallituksen puheenjohtaja:

”Massiivipuurakentaminen tukee kansainvälisiä tavoitteita ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi ja se on näkemyksemme mukaan yksi merkittävimmistä tavoista päästä kansainvälisiin ilmastotavoitteisiin rakennusalalla. Tiedostamme, että massiivipuurakentamisen kysyntä tulee kasvamaan voimakkaasti niin Suomessa kuin kansainvälisestikin. Lähdemme toteuttamaan uutta kasvustrategiaamme, jota uusi konsernirakenteemme ja uudistunut hallitus tukevat parhaalla mahdollisella tavalla.”

Jyrki Huttunen, perustaja:

”Puurakentajissa yhtiömme perusarvot ovat aina olleet tärkeä osa tekemistämme ja osaamistamme. Meille on tärkeää, että kaikessa mitä teemme näkyy vahva ammattitaito ja laatu ja se, että meidät koetaan luotettavana toimijana. Me välitämme maailmasta, jossa toimimme. Yrityksen varttuessa ja sen painopistealueiden eläessä muutosten täytyy näkyä päivittäisessä tekemisessä mutta myös strategiassa ja hallitustasolla. Toimintamme perusarvot säilyvät ennallaan ja muodostavat yrityksemme selkärangan.

Puurakentajat Group Oy
Mikke Ruuhonen, Hallituksen puheenjohtaja
Puh. 0400 150 206, mikke.ruuhonen@puurakentajat.fi

Mikko Leino, toimitusjohtaja
P. 040 551 4055, mikko.leino@puurakentajat.fi

Puurakentajat Group Oy Puurakentajat on Loviisasta lähtöisin oleva suomalainen puurakentamiseen erikoistunut konserni, jossa on kymmenien vuosien kokemus massiivipuurakentamisesta ja -saneeraamisesta. Suunnittelemme, tuotamme ja rakennamme ekologisesti kestäviä ja terveellisiä pientaloja, kerrostaloja sekä mm. kouluja ja päiväkoteja.

Puurakentajien massiivipuuelementit mahdollistavat nykyaikaisia arkkitehtonisia ratkaisuja ja tehostavat rakentamista sekä taloudellisesti että ympäristön ja terveyden kannalta.
Rakennamme
massiivipuurakennuksia, joissa ihminen voi hyvin. www.puurakentajat.fi