DNA ja Qardio yhteistyöhön

Report this content

DNA aloittaa yhteistyön digitaalisia terveydenhuoltolaitteita valmistavan Qardion kanssa tarjotakseen suomalaisille kuluttajille matkapuhelimella hyödynnettäviä älykkäitä terveydenhuoltolaitteita.

SAN FRANCISCO, USA - 14. joulukuuta 2016 – Lukuisia palkintoja voittanut digitaalisen terveydenhuollon laitteita valmistava yritys Qardio, Inc. on tänään ilmoittanut aloittavansa yhteistyön suomalaisen tietoliikenneyhtiö DNA Oyj:n kanssa. DNA tarjoaa innovatiivisia terveydenseurantalaitteita – älyverenpainemittaria QardioArmia sekä langatonta kehoanalyysivaakaa QardioBasea – DNA:n verkkokaupassa. Yhteistyön myötä marraskuussa 2016 Suomeen lanseeratulla Qardiolla on kolme merkittävää jakelukanavaa, joista kaksi muuta ovat johtavat suomalaiset jälleenmyyjät Verkkokauppa.com ja Stockmann.

DNA on Qardiolle ihanteellinen yhteistyökumppani, sillä DNA:lla on laaja matkapuhelimia käyttävä asiakaskunta, jolla on nyt mahdollisuus päivittää älypuhelimensa tai tablettinsa henkilökohtaiseksi terveydenseurantalaitteeksi. Qardion tuotteiden avulla asiakkaat voivat mitata ja seurata terveyttään missä ja milloin tahansa ja jakaa tiedot lääkärinsä ja läheistensä kanssa vain napin painalluksella. DNA:n asiakkaat voivat ostaa tuotteita kertamaksulla tai kuukausittain maksettavalla osamaksulla, jonka vähimmäiserä on vain noin neljä euroa.

”Suomalaiset ovat nykyään erittäin kiinnostuneita hankkimaan älypuhelimiinsa ja tabletteihinsa erilaisia lisävarusteita ja oheislaitteita. Samalla yhä useampi seuraa aktiivisesti omaa terveyttään ja hyvinvointiaan. Qardio on DNA:n ensimmäinen digitaaliseen terveydenhuoltoon erikoistunut yhteistyökumppani. Qardion suomenkielisten tuotteiden ansiosta voimme tarjota asiakkaillemme helpon tavan seurata omaa terveydentilaa mobiililaitteiden avulla ja saada samalla uutta motivaatiota terveyden ylläpitoon ja kehittämiseen. Tuotteet ovat ostettavissa DNA:lta kuluttomalla ja korottomalla maksuajalla”, kertoo DNA Kaupan toimitusjohtaja Sami Aavikko.

”Olemme innoissamme voidessamme kasvattaa jakelua Suomessa ja tehdessämme yhteistyötä maan suurimpiin kuuluvan tietoliikenneyhtiön kanssa”, Qardion toimitusjohtaja Marco Peluso kertoo. ”Terveydenseurantalaitteidemme avulla voimme auttaa yhä useamman käyttäjän sydämen pysymistä terveenä. Lisäksi laitteemme sopivat täydellisesti terveys- ja design-tietoisten suomalaisten moderniin elämäntapaan.”

Qardio mullistaa terveydenhoitoalaa ratkaisuilla, joissa yhdistyvät kaunis muotoilu, miellyttävä käyttökokemus ja viimeisin lääketieteellinen toiminnallisuus. Qardion laitteiden avulla käyttäjät voivat kerätä helposti laadukasta kliinistä tietoa ja toimittaa tiedot tahoille, jotka tarjoavat parasta mahdollista hoitoa näiden tietojen pohjalta.

Lisätietoa Qardiosta ja Qardio-laitteista löytyy osoitteesta getqardio.com. Lisätietoa DNA:sta ja DNA:n verkkokauppa löytyvät osoitteesta dna.fi/qardio

Qardio
Qardio | qwärde ̄o ̄ | on lukuisia palkintoja voittanut digitaaliseen terveydenhoitoon keskittyvä yritys, joka yhdistää innovatiivista teknologiaa, eleganttia muotoilua ja tehokasta data-analytiikkaa kehittäessään terveydenhoitolaitteita, joita voi käyttää missä ja milloin tahansa. Qardion kliinisesti validoidut laitteet QardioArm, QardioBase ja QardioCore (EKG-monitori QardioCoren lanseeraus 2017) sisältävät palkittua innovatiivista muotoilua ja teknologiaa, jotka tarjoavat selkeää tietoa sydämen terveydestä kuluttajille, lääkäreille ja terveydenhuollon ammattilaisille.

Qardio, QardioArm, QardioBase, QardioCore, QardioMD ja niiden logot ovat rekisteröityjä tavaramerkkejä tai Qardio, Inc:n tavaramerkkejä Yhdysvalloissa ja/tai muissa maissa.

Qardion maahantuoja Suomessa on Suomen Sähkötuonti Oy, kodintekniikkaa maahantuova ja markkinoiva yritys. Paikallinen tuntemus, tehokkaat ja joustavat logistiset ratkaisut ja yhteistyö päämiesten ja suomalaisen vähittäiskaupan kanssa tekevät Suomen Sähkötuonti Oy:stä alansa merkittävän toimijan.

DNA
DNA Oyj on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yhteydenpitoon, viihtymiseen ja työntekoon laadukkaita puhe-, data- ja tv-palveluita. DNA on Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija sekä kaapeli- että antenniverkossa. Yritysten osalta DNA näkee keskeisenä kasvualueena ajasta ja paikasta riippumattoman uuden työn, joka mahdollistuu älykkäillä päätelaitteilla, monipuolisilla viestintäpalveluilla ja nopeilla yhteyksillä. DNA:n liikevaihto vuonna 2015 oli 828,8 miljoonaa euroa ja liikevoitto 73,1 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3,8 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Konserniin kuuluu myös DNA Kauppa, Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju. DNA:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, @DNA_Business ja @DNA_Palvelu sekä Facebookissa.

Yhteystiedot medialle:

Qardio, Inc.
Lucy Donahue
Head of Public Relations
US: +1 (415) 670 9415    (San Francisco)
lucy@getqardio.com
getqardio.com/media