Lähde talvilomalle Qatar Airwaysin siivin

Syyskuu 2020

Doha, Qatar – Kesän viimeiset viikot sopivat täydellisesti talviloman suunnitteluun. Qatar Airways on ainoa Persianlahden lentoyhtiö, joka operoi lentoja neljästä Pohjoismaisesta kaupungista. Yhtiö lentää kolmesti viikossa Helsingistä ja päivittäin Kööpenhaminasta, Oslosta ja Tukholmasta.

Pidä talven kylmyys loitolla ja nauti auringonpaisteesta hyödyntämällä lentoyhtiön säännöllisiä lentoja moniin trooppisiin kohteisiin. Miksi et kastelisi jalkojasi Intian valtameren turkoosissa vedessä tai rentouttaisi mieltä nauttimalla hyvästä kirjasta lämpimän trooppisen auringon alla? Lentoyhtiö lentää päivittäin Malediiveille, kolme kertaa viikossa Seychelleille (15. lokakuuta alkaen) ja neljä kertaa viikossa Sansibariin.

Tällä hetkellä maailmalla on tavallista vähemmän turisteja kilpailemassa täydellisestä kuvasta, joten nyt on myös paras aika lähteä kaikkien aikojen safarimatkalle ja kokea henkeäsalpaava auringonlasku savannilla tai nähdä leijona ja sarvikuono luonnollisessa ympäristössään. Qatar Airways lentää 11 kertaa viikossa Dar Es Salaamiin ja 14 kertaa viikossa Nairobiin. Nämä kaupungit toimivat porttina maailmankuuluihin Kenian ja Tansanian safarikohteisiin.

Seikkailunhaluisia matkustajia varten Qatar Airways lentää päivittäin Kilimanjaron lentoasemalle.  Tällä kiipeilykaudella kävijöitä on luultavasti tavallista vähemmän, joten innokkaat vaeltajat voivat kokea luonnon todellisen ihmeen ylhäisessä yksinäisyydessään.

Mitä tahansa matkaa oletkaan ajatellut, Qatar Airways vie sinut perille.

Pandemian alkamisen jälkeen Qatar Airways on lentänyt koko ajan vähintään 30 kohteeseen ja keskeytyksettä viiteen maanosaan. Tämän ansiosta lentoyhtiö on voinut kerätä vertaansa vailla olevaa kokemusta matkustajien kuljettamisesta turvallisesti ja luotettavasti ympäri maailman. Lentoyhtiö on myös johtanut alaa tarjoamalla matkustajille entistä enemmän vaihtoehtoja ja joustavuutta, jotta he voivat suunnitella ja varata matkansa luottavaisin mielin. Lentoyhtiö on myös suorittanut kaikkein kehittyneimpiä turva- ja hygieniatoimenpiteitä. Se on muun muassa ensimmäinen lentoyhtiö, joka vaatii matkustajilta kasvovisiirien käyttöä kasvomaskien lisäksi.

Qatar Airwaysin matkustajia ja matkustamohenkilökuntaa koskevat turvatoimet sisältävät henkilönsuojaimet (PPE) matkustamohenkilökunnalle sekä suojapakkaukset ja kertakäyttöiset kasvovisiirit matkustajille. Business-luokan matkustajat Qsuite-matkustamolla varustetuissa lentokoneissa voivat nauttia paremmasta yksityisyydensuojasta, sillä palkitut istuimet sisältävät liukuvat suojaseinämät sekä mahdollisuuden käyttää Ei saa häiritä -merkkivaloa. Qsuite-matkustamoja on lennoilla yli 30 eri kohteeseen, kuten Lontooseen, Pariisiin ja Frankfurtiin. Yksityiskohtaisia tietoja lennolla ja Dohan kansainvälisellä lentoasemalla suoritetuista toimenpiteistä on osoitteessa qatarairways.com/safety.

Qatar Airwaysin toiminta ei riipu mistään tietystä lentokonetyypistä. Lentoyhtiön monien modernien ja polttoainetehokkaiden lentokoneiden ansiosta se voi jatkaa lentämistä sopivalla kapasiteetilla kaikilla markkinoilla. COVID-19 vaikuttaa matkojen kysyntään, joten lentoyhtiö on päättänyt pitää Airbus A380s -koneensa maassa, sillä nykyisessä markkinatilanteessa niin suurten lentokoneiden lennättäminen ei ole kaupallisesti tai ympäristön kannalta järkevää. Lentoyhtiön 49 Airbus A350- ja 30 Boeing 787 -konetta sopivat täydellisesti strategisesti tärkeimmille kaukoreiteille Afrikkaan, Amerikkaan, Eurooppaan sekä Aasian ja Tyynenmeren alueelle. Lentoyhtiö on ollut johtavassa asemassa kansainvälisten lentojen palauttamisessa normaaliin, sillä se on rakentamassa verkostoaan uudelleen ja aikoo lentää yli 550 kertaa viikossa yli 85 kohteeseen kuudella eri mantereella.

Jotta matkustajat voivat suunnitella matkansa rauhallisin mielin, lentoyhtiö on laajentanut varauskäytäntöjään ja alkanut tarjota matkustajilleen entistä enemmän vaihtoehtoja. Lentoyhtiö sallii rajoittamattomat päivämäärämuutokset, ja matkustajat voivat muuttaa määränpäätään niin usein kuin haluavat, mikäli kohde on enintään 5 000 mailin päässä alkuperäisestä määränpäästä. Lentoyhtiö ei veloita hintaeroja ennen 31.12.2020 tehdystä matkasta. Sen jälkeen sovelletaan hintasääntöjä. Kaikki viimeistään 31.12.2020 tehtäville matkoille varatut liput ovat voimassa kaksi vuotta myöntämispäivästä. Täydelliset ehdot löydät osoitteesta qatarairways.com/RelyOnUs.

Qatar Airwaysin kotilentoasema ja keskus, Hamadin kansainvälinen lentoasema (HIA), on ottanut käyttöön tiukat puhdistustoimenpiteet ja sosiaalisen välimatkan säilyttämiseen tähtäävät toimenpiteet kaikissa terminaaleissa. Matkustajien kosketuspisteet puhdistetaan 10–15 minuutin välein, ja lähtöportit sekä linja-autoportit puhdistetaan jokaisen lennon jälkeen. Lisäksi käsien desinfiointiaineita on saatavilla maahantulo- ja turvatarkastuspisteissä. SKYTRAX World Airport Awards 2020 valitsi HIA:n äskettäin maailman kolmanneksi parhaaksi lentokentäksi 550 lentokentän joukossa. HIA äänestettiin myös Lähi-idän parhaaksi lentoasemaksi kuudetta vuotta peräkkäin ja Lähi-idän parasta palvelua tarjoavaksi lentoasemaksi viidentenä vuonna peräkkäin.

Jacob Creutz
jacob.creutz@spoilconcept.se

Avainsanat:

Pikafaktat

Lentoyhtiö tarjoaa saumattomat yhteydet Lähi-idän parhaan lentoaseman kautta yli 85 eri kohteeseen, kuten Kilimanjarolle, Malediiveille, Nairobiin, Seychelleille ja Sansibariin Qatar Airways lentää kolme kertaa viikossa Helsingistä ja päivittäin Kööpenhaminasta, Oslosta ja Tukholmasta