QATAR AIRWAYS AVAA REITIN HELSINKIIN

Vahvistaa entisestään asemaansa Pohjoismaissa

Berliini, 9.3.2016

Qatar Airways avaa uuden reitin Helsinkiin 10.10. Reitti täydentää yhtiön nykyisiä reittejä Kööpenhaminaan, Osloon ja Tukholmaan ja vahvistaa entisestään Qatar Airwaysin asemaa Lähi-idän lentoyhtiönä, jolla on kattavin läsnäolo Pohjoismaissa. Helsingin-reitin avaamisen jälkeen yhtiö tarjoaa yhteensä 38 viikoittaista lähtöä Pohjoismaista Dohaan Qatariin.

– Me Qatar Airwaysilla olemme ylpeitä, kun pystymme yhdistämään maailmaa ja ennen kaikkea tarjoamaan asiakkaillemme tehokkaita ja sujuvia jatkoyhteyksiä. Verkostomme laajentumisen myötä haluamme toivottaa uudet matkustajat tervetulleiksi Qatar Airwaysille, sanoo Akbar Al Baker, Group CEO, Qatar Airways.

Uusi reitti tarjoaa Suomesta lähteville matkustajille yhteyden Qatar Airwaysin globaaliin verkostoon Lähi-idässä, Afrikassa, Aasiassa ja Australiassa. Tämän verkoston kautta suomalaiset voivat matkustaa esimerkiksi Bangkokiin, Dubaihin, Dohaan, Balin Denpasariin ja Sydneyyn. Kaikki jatkolennot lennetään Dohassa sijaitsevalta Qatar Airwaysin huippumodernilta lentokentältä, Hamadin kansainväliseltä lentoasemalta.

Uutta Helsinki-Doha-reittiä liikennöidään 10.10.2016 alkaen päivittäin Airbus A320-kalustolla, jossa on 12 paikkaa Business-luokassa ja 120 paikkaa Economy-luokassa.

– Lennoille Helsingistä on ollut paljon kysyntää. Aloitimme lennot Pohjoismaihin yhdeksän vuotta sitten, ja se on tärkeä markkina-alue Qatar Airwaysille maailmanlaajuisesti. Helsingin-lähtöjen ansiosta alue kasvaa ja avaa uusia pohjoismaisia matkailu- ja liiketoimintamahdollisuuksia globaalissa verkostossamme. Lisäksi oneworld-allianssin jäsenet saavat yhden hubin lisää, sanoo Christian Deresjö, Qatar Airways Country Manager Scandinavia, Finland and Baltic States.

Qatar Airways on kasvanut nopeasti 19 toimintavuotensa aikana ja lentää nykyisin 179 lentokoneen modernilla laivastolla yli 150 loma- ja liikematkakohteeseen Euroopassa, Lähi-idässä, Afrikassa, Aasiassa, Australiassa sekä Pohjois- ja Etelä-Amerikassa. Yhtiö voitti Skytrax Airline Awards 2015 -kilpailussa maininnat Airline of the Year, Best Business Class Airline Seat ja Best Airline in the Middle East.

Aikataulu Helsinki–Doha 10.10.2016 alkaen:

Lennon numero Päivät Reitti Lähtö Tulo Lentoaika
QR 300 tiistai, keskiviikko, lauantai Helsinki - Doha 10.55 17.15 6:05
QR 302 maanantai, torstai, perjantai, sunnuntai Helsinki - Doha 17.45 00.05+1 6:05
QR 299 tiistai, keskiviikko, lauantai Doha - Helsinki 01.35 08.10 6:35
QR 301 maanantai, torstai, perjantai, sunnuntai Doha - Helsinki 08.15 14.50 6:35

Qatar Airways:
Qatarin kansallinen lentoyhtiö Qatar Airways on yksi maailman nopeimmin kasvavista lentoyhtiöistä, jolla on yksi nuorimmista lentolaivastoista. Yhtiöllä on 179 lentokoneen moderni laivasto, jolla lennetään yli 150 loma- ja liikematkakohteeseen kuudessa maanosassa. Qatar Airways kuuluu oneworld-lentoyhtiöallianssiin, joka voitti toista kertaa peräkkäin maailman parhaan lentoyhtiöallianssin Skytrax-palkinnon vuonna 2014. Qatar Airways on ensimmäinen Lähi-idän lentoyhtiö, joka on liittynyt maailmanlaajuisen lentoyhtiöallianssin jäseneksi. Jäsenyys oneworld-allianssissa tarjoaa matkustajille yli 1 000 lentokenttää yli 150 maassa sekä 14 250 päivittäistä lähtöä.

Yhtiö lanseerasi vastikään uuden Oryx One -viihdejärjestelmän, joka on lisännyt elokuvien ja tv-ohjelmien määrän lennoilla 950:stä jopa 3 000:een. Lisäksi matkustajat, jotka lentävät koneilla B787, A350, A380, A319 ja tietyillä A330-koneilla, voivat pitää yhteyttä ystäviin ja perheenjäseniin ympäri maailman lennon WiFi-yhteyden ja GSM-palvelun avulla.

Lisätietoja:
Verkkosivustomme www.qatarairways.com sekä sivumme Facebookissa, Twitterissä, Google+:ssa, Instagramissa ja YouTubessa.

Kuvat:

Lisätietoja: