QATAR AIRWAYS JATKAA GLOBAALIN VERKOSTONSA LAAJENTAMISTA 2012 – HELSINKI UUSI POHJOISMAINEN KOHDE

Seitsemän uutta reittiä

Helsinki ja Perth isoja panostuksia

Tukholma, 16.11.2011

Qatar Airways ilmoitti tänään Dubai Air Show’ssa uusista laajentumissuunnitelmista vuodelle 2012. Uusia kohteita on Australiassa, Afrikassa, Euroopassa ja Lähi-idässä. Tärkeimmät uutuudet ovat Helsinki, Perth Australiassa, Zagreb Kroatiassa, Gassim Saudi-Arabiassa sekä Sansibar, Kigali ja Mombasa Afrikassa.

Seitsemän uutta reittiä lanseerataan lähikuukausien aikana.

– Jatkamme siitä, mistä aloitimme, kun Qatar Airways perustettiin vuonna 1997. Otamme käyttöön uusia lentoreittejä ja uusia lentokoneita nopeassa tahdissa vahvistaaksemme asemaamme maailmanlaajuisena lentoyhtiönä. Tehtävämme on lentää tärkeisiin liikematka- ja turistikohteisiin kaikkialla maailmassa sekä myös uusille markkinoille, joille muut eivät uskaltaudu. Teemme rohkeita päätöksiä markkinoiden avaamiseksi, koska uskomme sen olevan hyvä liiketoimintamalli, Qatar Airwaysin toimitusjohtaja Akbar Al Baker sanoo.

Ilmoitus Qatar Airwaysin toisesta kohteesta Australiassa, Perthistä, tulee lähes kaksi vuotta yhtiön ensimmäisen ”down under” ‑kohteen eli Melbournen lanseerauksen jälkeen. Qatar Airways on lanseerannut vuonna 2011 pelkästään Euroopassa seitsemän uutta lentoreittiä, ja uudet kohteet Helsinki ja Zagreb vahvistavat yhtiön läsnäoloa Euroopassa entisestään. Helsinki on yhtiön neljäs pohjoismainen reitti. Muut pohjoismaiset reitit ovat tällä hetkellä Tukholma, Kööpenhamina ja Oslo.

Afrikassa Qatar Airways on avannut kahden viime viikon aikana uudet lentoreitit Ugandan Entebbeen ja Libyan satamakaupunki Bengasiin. Ensi vuonna Afrikassa lanseerataan vielä kolme uutta kohdetta. Kaivostoiminnan keskus ja Ruandan pääkaupunki Kigali, Kenian toiseksi suurin kaupunki ja suosittu turistikohde Mombasa sekä ”maustesaari” Sansibar Intian valtameressä laajentavat merkittävästi yhtiön afrikkalaista verkostoa, joka kattaa nykyisin 16 kaupunkia.

Qatar Airwaysin reittejä Saudi-Arabiaan lisätään uudella reitillä Gassimiin, joka on yhtiön viides kohde maassa. Lentoyhtiö on kaksinkertaistanut lentojen määrän Saudi-Arabiaan viime kuukausina uusilla kohteilla, jotka ovat Riad, Jedda, Dammam ja Medina.

Qatar Airways
Viiden tähden lentoyhtiö Qatar Airways palkittiin ruotsalaisella Grand Travel Award 2011 ‑palkinnolla parhaana mannertenvälisenä lentoyhtiönä. Skytrax World Airline Award 2011 on valinnut yhtiön maailman parhaaksi lentoyhtiöksi.

Vuonna 2013 Qatar Airwaysilla on 120 lentokoneen lentokalusto ja 120 kohteen maailmanlaajuinen verkosto. Yhtiö on tilannut yli 200 lentokonetta, joiden arvo on reilut 40 miljardia Yhdysvaltain dollaria. Qatar Airways on yksi Airbus A380 superjumbon tilaajista. Koneita on tilattu viisi, ja ne arvioidaan toimitettavan vuonna 2012 uuden Doha International ‑lentokentän avautuessa. Lisätietoa osoitteesta www.ndiaproject.com.

KUVIA OSOITTEESSA:
Käyttäjätunnus: qrcomms
Salasana: O4Au2006

Lisätietoa:
Günter Saurwein, Country Manager Scandinavia Finland & Baltic States, Qatar Airways, puh. +46 (0)8 402 00 98
Lotta Berglin, Comma PR, Projektipäällikkö Qatar Airways, puh. +46 (0)73 408 99 36
Ingemar Åkesson, Comma PR, Senior Advisor Qatar Airways, puh. +46 (0)70 898 33 69

Sähköposti
Internet