• QlikView/

Unelmasovellus urheilutriviaan - QlikView’n Global Games kertoo kaiken talvikisoista

Tiesitkö, että Suomen painavin ja kevein mitalisti ovat edustaneet samaa lajia?

Sotshin lähestyvien talvikisojen kunniaksi QlikTech on julkaissut kaikille urheilufaneille välttämättömän kisasovelluksen. Ilmaisen Global Games Winter Editionin avulla voi visualisoida, analysoida, ryhmitellä ja vertailla kaikkien talvikisojen kaikkia tuloksia.

Big dataa hyväksi käyttävä ainutlaatuinen sovellus on rakennettu QlikView’n analytiikka-alustalle, ja se on käytettävissä nettiselaimen kautta millä tahansa laitteella. Innokkaat penkkiurheilijat voivat pureutua lukuisista eri kulmista suosikkiurheilijoidensa, kisojen, lajien ja osallistujamaiden tietoihin. Tällä tutkimusmatkalla voi tehdä aivan uusia ja yllättäviä havaintoja, sekä ennustaa tämän vuoden menestyjiä.

Kun Sotshin kisat alkavat, kisatapahtumat päivitetään tuoreeltaan sovellukseen, jolloin nykyistä kisamenestystä voidaan saman tien verrata aikaisempaan.

Esimerkiksi tällaisia tiedonjyviä sovellus osaa kertoa:

• Norjalla on eniten mitaleja talvikisoista, kaikkiaan 306. Menestynein urheilija on puolestaan hiihtäjä Bjørn Dæhlie, jolla on palkintokaapissaan 12 mitalia – hänkin on norjalainen
  • Vanhin kisoihin osallistunut urheilija oli 58-vuotias ruotsalainen. Nuorin osallistuja oli 13-vuotias Korean edustaja
  • Suomen kaikkien aikojen painavin (100 kg) ja kevein (53 kg) mitalisti ovat edustaneet samaa lajia - jääkiekkoa. Pisimpien ja painavimpien mitalistien laji oli puolestaan curling
  • Suomen suurin mitalisaalis on vuodelta 1984, jolloin urheilijamme toivat kotiin 13 mitalia - 4 kultaa, 3 hopeaa ja 6 pronssia. Hiihtäjä Marja-Liisa Kirvesniemi oli silloin suurin mitalirohmu, hänen palkintokaappiinsa matkasi kolme kultaa ja yksi pronssi.

”Urheilutapahtumista on maailmalla paljon dataa. Halusimme tarjota faneille ja innokkaille penkkiurheilijoille keinon porautua syvälle urheilutriviaan ja löytää sieltä kiinnostavia trendejä ja tilastoja. QlikView’n avulla tiedon hakeminen on intuitiivista ja helppoa. Sen kautta löytää monia mielenkiintoisia yksityiskohtia ja kokee aitoja ahaa-elämyksiä. Toivomme, että kaikki urheilun ystävät nauttivat tästä löytöretkestä talvikisojen hengessä”, sanoo QlikTechin Suomen maajohtaja Jarmo Rajala.

Käy kokeilemassa ilmaista sovellusta osoitteessa http://ar.gy/5ax4!

QlikTech nostaa olennaisen esiin ja tekemisen perustaksi. Business Intelligence (BI) -toimialaa uudistava QlikView Business Discovery -alusta tekee tiedosta strategisen ja optimoitavan resurssin. Luontaista assosiointia noudattelevan teknologian ansiosta QlikView tarjoaa haetun tiedon ohella aiheeseen liittyviä tietoja ja tukee tietoon perustuvien päätösten tekemistä. QlikView’n käytettävyys ja tiedon hallintamallit vastaavat sekä pienten yritysten että globaalien organisaatioiden vaatimuksiin. QlikTechin pääkonttori sijaitsee USA:ssa ja se palvelee noin 29 000 asiakasta yli 100 maassa. Lisätietoja: www.qlikview.com

Kuvankaappauksia sovelluksesta: