QPR BUSINESS GAMES OY ALOITTAA TOIMINTANSA - TAAVI THIEL TOIMITUSJOHTAJAKSI

QPR Software Oyj Pörssitiedote 1.10.2002 klo 09.00 QPR BUSINESS GAMES OY ALOITTAA TOIMINTANSA - TAAVI THIEL TOIMITUSJOHTAJAKSI QPR Software Oyj on siirtänyt yrityspeliliiketoimintansa tänään toimintansa aloittavaan tytäryhtiöön, QPR Business Games Oy:öön. QPR Software Oyj omistaa yhtiöstä 90 prosenttia ja avainhenkilöt 10 prosenttia. Yhtiön toimitusjohtajaksi on nimitetty Taavi Thiel, joka on johtanut yrityspeliliiketoimintaa vuodesta 1998 ja vastannut aiemmin mm. QPR:n Suomen ja Ruotsin suoramyynnistä. QPR:n yrityspeliliiketoiminnan liikevaihto 1-6/2002 oli 1,522 MEUR, kasvua 19,2 prosenttia edellisvuoden vastaavasta ajasta. Yrityspeliliiketoiminta muodosti 31,3 prosenttia koko QPR-konsernin liikevaihdosta. Vuoden 2002 toisen puoliskon liikevaihdon odotetaan kasvavan noin 20 prosenttia verrattuna edellisvuoden vastaavan ajanjakson 1,331 MEUR:n liikevaihtoon. QPR Business Games Oy panostaa voimakkaasti kansainväliseen myyntiin. Myynnistä vastaa yhtiön oma myyntiosasto. Yrityspelimyynnin alkuvuoden liikevaihdosta noin 60 prosenttia kertyi ulkomailta. QPR Business Games Oy:n hallitukseen on valittu puheenjohtajaksi QPR Software Oyj:n hallituksen puheenjohtaja Antti Kosunen. Jäseniksi on valittu johtaja Stefan Widomski Nokia Oyj:stä, toimitusjohtaja Matti Viljo Oracle Finland Oy:stä ja valmentaja Juhani Tamminen. QPR Software Oyj lyhyesti QPR tekee ohjelmistotuotteita ja yrityspeliturnauksia, joita myydään kasvavan jakelukanavan kautta globaaleille markkinoille. QPR on yksi kansainvälisimmin toimivista suomalaisista ohjelmistoyrityksistä. QPR:n tuotteita käytetään tehostamaan yritysten liiketoimintaprosesseja ja johtamista. Asiakkaat saavuttavat QPR:n tuotteilla nopeasti mitattavissa olevia hyötyjä, jotka ovat organisaatiolle tärkeitä erityisesti silloin, kun pitää tehdä nopeita tehostamistoimenpiteitä tai hallita kasvua. QPR Software Oyj Jouko Pelkonen, toimitusjohtaja Yhteydet: Antti Kosunen, puh. 0400 850 200 antti.kosunen@qpr.com Jouko Pelkonen, puh. 040 556 2387 jouko.pelkonen@qpr.com www.qpr.com Jakelu: Helsingin Pörssi Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/01/20021001BIT00070/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/01/20021001BIT00070/wkr0002.pdf