• Qred/

Qred on pian Euroopan uusin pankki - pienyritysrahoittaja laajentaa toimintaansa

Qred, yksi pohjoismaiden nopeimmin kasvavista fintech-yrityksistä, on saanut pankkitoimilupahakemuksena hyväksytyksi. Yritys toimitti toimilupahakemuksensa Ruotsin Finanssivalvontaan lokakuussa 2022 ja lupa hyväksyttiin jo 7 kuukautta myöhemmin.

Helsinki, 29. toukokuuta 2023 - Qred listattiin maaliskuussa Financial Timesin nopeimmin kasvavien fintech-yritysten joukkoon jo neljättä vuotta peräkkäin. Vuosi 2023 on ollut käänteentekevä, sillä Ruotsin Finanssivalvonta (SFSA) on myöntänyt yritykselle luvan pankkitoiminnan harjoittamiseen. Dataa ja koneoppimista vahvasti hyödyntävä rahoittaja on auttanut pienyrityksiä kasvamaan yli 100 000 lainalla Pohjoismaissa sekä Benelux-alueella ja ollut mukana luomassa yli 30 000 uutta työpaikkaa.

“Pankkitoimilupa on yksi iso virstanpylväs Qredin kahdeksan vuotisen matkan aikana. Olen erittäin tyytyväinen hakemusprosessin nopeuteen ja kitkattomuuteen. Toimiluvan turvin voimme kiihdyttää Euroopan laajentumistamme, kun toimilupaa edellyttävät maat ovat nyt saavutettavissa”, sanoo Thomas Jansson, Qredin perustaja ja kasvujohtaja.

Qred voi jatkossa myös vastaanottaa talletuksia ja tarjota kilpailukykyistä korkoa tallettajille. Muutoksen seurauksena Qredin rahoituskustannukset tulevat olemaan alhaisemmat, mikä puolestaan mahdollistaa paremmat lainaehdot yritysasiakkaille.

“Tulemme jatkamaan nykyisellä kannattavan kasvun tiellä haastaen perinteiset pankit rahoituspalveluiden helppokäyttöisyydellä ja nopeudella. Toimiluvan turvin voimme nopeuttaa kasvua niin Suomessa kuin Euroopassakin. Tulemme jatkossakin keskittymään pienyrityskenttään, jossa mielestäni rahoitustarjonta on kaukana optimaalisesta”, Thomas jatkaa.

Lakiasiantoimisto Hammarskiöld & Co auttoi Qrediä toimiluvan hakemusprosessissa.

Lisätietoja:
Riina Jalonen, Marketing Manager
riina.jalonen@qred.com

Qredistä

Yrittäjien vuonna 2015 toisille yrittäjille perustama fintech-yritys Qred on Financial Timesin mukaan yksi Euroopan nopeimmin kasvavista yrityksistä. Qred on Pohjoismaiden markkinajohtaja ja sillä on Suomen tyytyväisimmät asiakkaat Trustpilotin mukaan. Qred on toiminnallaan Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Alankomaissa, Brasiliassa ja Belgiassa auttanut jo yli 25 000 yritystä. Automatisoitua luottojärjestelmäänsä hyödyntäen Qred tarjoaa yrityksille pääomaa liiketoiminnan kehittämiseen yksinkertaisesti ja nopeasti.

Avainsanat: