Positiivinen tulosvaroitus: Qt Group Oyj:n vuoden 2021 liikevaihto ja liiketulos ylittivät yhtiön aiemman ennusteen

Qt Group Oyj, pörssitiedote, 27.1.2022 klo 15:00

Alustavien, tilintarkastamattomien lukujen mukaan Qt Group-konsernin liikevaihto oli noin 121 miljoonaa euroa vuonna 2021. Liikevaihto kasvoi edellisvuoteen verrattuna noin 52 prosenttia ja vertailukelpoisin valuutoin noin 55 prosenttia. Liikevoitto oli noin 29 miljoonaa euroa ja liikevoittomarginaali oli noin 24 prosenttia.

Yhtiö on aiemmin (28.10.2021) julkistamassaan johdon osavuotisessa selvityksessä arvioinut liikevaihdon kasvavan vertailukelpoisin valuutoin 40–50 prosenttia edellisvuodesta ja liikevoittomarginaalin olevan vähintään 15 prosenttia.

Aiempaa ennustetta parempi tulos johtui erittäin hyvin sujuneesta myynnistä vuoden 2021 lopussa. Erityisesti kehittäjälisenssien myynti sujui yli yhtiön odotusten ja aiempien arvioiden.

Yhtiön liikevaihto vuoden 2021 viimeisellä neljänneksellä oli noin 37 miljoonaa euroa, jossa kasvua edellisvuoden vastaavaan ajankohtaan oli noin 55 prosenttia ja vertailukelpoisin valuutoin noin 51 prosenttia. Liikevoitto vuoden 2021 viimeisellä neljänneksellä oli noin 8 miljoonaa euroa ja liikevoittomarginaali noin 22 prosenttia.

Yhtiö kommentoi taloudellista kehitystä seuraavan kerran vuoden 2021 tilinpäätöstiedotteen ja tilinpäätöksen julkaisun yhteydessä torstaina 17.2.2022 klo 8:00. Yhtiö antaa siinä yhteydessä arvion tulosnäkymistä vuonna 2022.

JAKELU: