Spotify on valinnut Qt-teknologian uusimman innovaationsa, autojen Smart Player -soittimien kehitysympäristöksi

Alustariippumaton lähestymistapa lisää tehokkuutta

Espoo, 12. lokakuuta 2021 - Maailman suosituin musiikin suoratoistopalvelu Spotify on valinnut Qt-teknologian uuden Smart Player -soittimensa, Car Thingin, käyttökokemuksen (UX) kehitysympäristöksi. Car Thing -soittimen avulla käyttäjä voi kuunnella autossaan erilaista äänisisältöä kuten musiikkia, uutisia ja podcasteja. Spotify tarjoaa Car Thing -laitteita asiakkaille rajoitetun erän USA:n markkinoilla.

Qt-teknologian avulla ohjelmistokehittäjät voivat tehdä sovelluskehitystä tehokkaasti useille alustoille, mikä nopeuttaa sulautettujen laitteiden käyttöliittymien kehittämistä. Rajoitettuna eränä huhtikuussa 2021 julkaistu Car Thing tarjoaa käyttäjille saumattoman ja yksilöllisen kuuntelukokemuksen autossa.

Spotify aloitti yhteistyön Qt:n kanssa Car Thing -tuotteen kehittämiseksi, koska Qt WebEngine tarjoaa kehitystyölle pitkälle viedyn ja vakaan ympäristön. Qt:n avulla valmistajat, kuten Spotify, voivat keskittyä sovelluksen kehittämiseen, kun kaikki työkalut ja kirjastot ovat Qt:n kehittämiä ja ylläpitämiä.

"Olemme innoissamme saadessamme olla mukana Spotifyn innovatiivisessa tuotelanseerauksessa. Car Thing on täydellinen esimerkki sulautetusta laitteesta, joka hyötyy Qt:n monipuolisista, erilaisten käyttöliittymien kehittämiseen tarkoitetuista työkaluista”, sanoo The Qt Companyn myyntijohtaja Juhapekka Niemi.

Qt on tuottavuutta parantava ohjelmistokehitystyökalu, jota käyttää yli 1,5 miljoonaa ohjelmistokehittäjää maailmanlaajuisesti yrityksissä kuten LG Electronics, Bosch ja Rockwell Automation. Qt-teknologian avulla yritykset pystyvät vastaamaan entistä tehokkaammin ohjelmistomarkkinoiden kasvaviin vaatimuksiin, joita erityisesti ohjelmistokehittäjien rajallinen määrä ja IoT-markkinan kasvu kiihdyttävät. Qt-työkalut auttavat yrityksiä takamaan asiakkailleen ensiluokkaisen käyttäjäkokemuksen tehostamalla käyttöliittymäsuunnittelijoiden ja kehittäjien yhteistyötä.

PR@qt.io

Qt Group (Nasdaq Helsinki: QTCOM) on globaali, yli 70 teollisuuden alalla vaikuttava ohjelmistoyritys, jonka oma johtava teknologia vaikuttaa miljoonien laitteiden ja sovellusten taustalla. Kansainväliset yhtiöt ja ohjelmoijat ympäri maailman luottavat Qt:n teknologiaan, jonka avulla yhtiö auttaa asiakkaitaan luomaan poikkeuksellisia asiakaskokemuksia ja edistämään asiakkaidensa digitaalisia muutosaloitteita. Yhtiön liikevaihto vuonna 2020 oli 79,5 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa työskentelee noin 450 henkeä.