The Qt Company julkistaa uuden kasvua kiihdyttävän liiketoimintayksikön perustamisen ja muutoksia johtoryhmässä

Espoo, 2. maaliskuuta 2021 – The Qt Company julkistaa tänään uuden Qt Ventures-liiketoimintayksikön, minkä tehtävänä on nopeuttaa yhtiön kasvua ja kehittää uusia liiketoimintamahdollisuuksia.

Petteri Holländer, joka on johtanut The Qt Companyn tuotehallintayksikköä yli viisi vuotta, on nimitetty Qt Ventures liiketoimintayksikön johtajaksi. Marko Kaasila, pilvipohjaisen Bitbar-mobiilisovellustestausratkaisun perustaja ja toimitusjohtaja, on nimitetty tuotehallinnan johtajaksi ja yhtiön johtoryhmän jäseneksi. Kaasila on ohjelmistoalan konkari, joka tuo mukanaan yli 20 vuoden kokemuksen ohjelmistokehityksestä.

"Olen erittäin innoissani uudesta hankkeesta", kommentoi Petteri Holländer. "Uuden Qt Ventures-liiketoimintayksikkömme tavoitteena on keskittyä etsimään uusia liiketoimintamahdollisuuksia Qt:n kasvun kiihdyttämiseksi. Yksikkö on saavuttanut aiemmin menestystä tuomalla markkinoille mikro-ohjain tuotteen (Qt for MCUs). Toivotan Marko Kaasilan tervetulleeksi The Qt Companyyn ja odotan innolla yhteistyötä hänen kanssaan."

"Elämme aikakaudella, jossa hyvät käyttökokemukset määrittelevät minkä tahansa laitteen tai palvelun menestyksen", sanoo Marko Kaasila. "Qt tarjoaa juuri niitä, ja olen erittäin ylpeä siitä, että olen osa yritystä, joka muokkaa huomisen käyttäjäkokemuksia."

Sekä Petteri Holländer että Marko Kaasila raportoivat Qt Groupin toimitusjohtaja Juha Vareliukselle.

Mediakontakti:

Katja Kumpulainen, SVP Marketing
+358 9 8861 8040 / pr@qt.io

Qt Group (Nasdaq Helsinki: QTCOM) on globaali, yli 70 teollisuuden alalla vaikuttava ohjelmistoyritys, jonka oma johtava teknologia vaikuttaa miljoonien laitteiden ja sovellusten taustalla. Kansainväliset yhtiöt ja ohjelmoijat ympäri maailman luottavat Qt:n teknologiaan, jonka avulla yhtiö auttaa asiakkaitaan luomaan poikkeuksellisia asiakaskokemuksia ja edistämään asiakkaidensa digitaalisia muutosaloitteita. Yhtiön liikevaihto vuonna 2020 oli 79,5 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa työskentelee noin 366 henkeä.