The Qt Company tuo markkinoille digitaalisen mainonnan ratkaisun

Uuden palvelun avulla Qt-käyttäjät voivat entistä paremmin kaupallistaa tuotteensa

Espoo, 18. tammikuuta 2022. Johtava globaali ohjelmistoyritys The Qt Company on tänään ilmoittanut tuovansa markkinoille Qt Digital Advertising -palvelun, joka auttaa Qt-käyttäjiä kaupallistamaan Qt-teknologialla rakennettujen käyttöliittymien näyttöjä. Uusi palvelu helpottaa ja parantaa merkittävästi yritysten mahdollisuuksia hyödyntää mobiili- ja työpöytäympäristöissä toimivia sovelluksia sekä sulautettuja laitteita tulonlähteinä.

Sovellusten ja sulautettujen laitteiden kehittäjät pystyvät nyt ensimmäistä kertaa luomaan kassavirtaa digitaalisesta mainonnasta suoraan Qt-kehitysympäristössä. Käyttäjien ei enää tarvitse hyödyntää hankalia, kalliita, tehottomia ja huonosti integroituja kaupallistamisalustoja mainostulojen kerryttämiseen. Sen sijaan Qt:n avulla yritykset voivat nopeasti rakentaa ja kaupallistaa itselleen sopivan digitaalisen mainonnan liiketoimintamallin monialustaisille tuoteportfolioilleen, prototyypistä lopputuotteeseen. Qt:n ratkaisu tarjoaa myös mainostajille uudenlaisia mahdollisuuksia tehokkaiden markkinointikampanjoiden pyörittämiseen sulautettujen laitteiden käyttöliittymissä osana nopeasti kasvavan IoT-teollisuuden tarjoamia liiketoimintamahdollisuuksia. Samalla se luo uuden liiketoimintamallin The Qt Companylle ja sen asiakkaille.

Olemme tehneet kovasti töitä, jotta voisimme tarjota käyttäjillemme vielä aiempaa enemmän mahdollisuuksia tuottaa uutta liikevaihtoa suoraan Qt-kehitysympäristön kautta”, The Qt Companyn Senior Vice President, Ventures Petteri Holländer sanoo. ”Qt Digital Advertising -palvelun avulla käyttäjämme kaikkialla voivat suunnitella, kehittää, testata, ottaa käyttöön ja nyt myös kaupallistaa tuotteensa välittömästi, tehden niistä välineitä tuottovirran luomiseen. Kaupallistaminen onnistuu jopa alle tunnissa, kun palvelun avulla voidaan välttää huonosti sopivien kaupallistamistyökalujen integroinnista aiheutuvat haasteet.”

Qt-käyttäjät eri toimialoilla, esimerkiksi älyliikenteessä, matkailu- ja ravintola-alalla sekä peliteollisuudessa, pilotoivat parhaillaan Qt Digital Advertising -palvelua. Palvelu tarjoaa graafisille suunnittelijoille ja kehittäjille uudenlaisen tavan yhdistää mainontaa monimutkaisiin käyttöliittymiin. Teknologiana Qt Digital Advertising tarjoaa kaikenkattavan ratkaisun, joka sisältää sekä digitaalisten mainosten tuonnin Qt:lla rakennettuihin näyttöihin että alustan digitaalisten mainoskampanjoiden ja mainosaineistojen hallintaan. Mainoskampanjoiden hallinta on helppoa ja tehokasta: näyttöjen vapaat mainospaikat voidaan täyttää joko niiden brändipartnerien mainoksilla, joiden kanssa on tehty suora yhteistyösopimus, tai hyödyntämällä digitaalisen mainonnan huutokauppojen automatisoitua ja reaaliaikaista hintatarjouskauppaa.

Lisätietoa Qt Digital Advertising -ratkaisusta: https://www.qt.io/product/digital-advertising.

Qt Group (Nasdaq Helsinki: QTCOM) on globaali, yli 70 teollisuuden alalla vaikuttava ohjelmistoyritys, jonka oma johtava teknologia vaikuttaa miljoonien laitteiden ja sovellusten taustalla. Kansainväliset yhtiöt ja ohjelmoijat ympäri maailman luottavat Qt:n teknologiaan, jonka avulla yhtiö auttaa asiakkaitaan luomaan poikkeuksellisia asiakaskokemuksia ja edistämään asiakkaidensa digitaalisia muutosaloitteita. Yhtiön liikevaihto vuonna 2020 oli 79,5 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa työskentelee noin 450 henkeä. http://qt.io

SVP Qt Ventures Petteri Holländer, +358 9 8861 8040
pr@qt.io