QMG Partners vähemmistöomistajaksi JT-Sähkötekniikkaan ja Sähkösalpaan

LEHDISTÖTIEDOTE 12.5.2016 – Talotekniikkakonserni Quattro Mikenti Groupiin kuuluva huoltopalveluyritys QMG Partners hankkii vähemmistöosuudet  JT-Sähkötekniikka Oy:stä (20 %) ja Sähkösalpa Oy:stä (25 %). Molemmat yritykset toimivat pääkaupunkiseudulla.

QMG Partners on talotekniikan huoltopalveluyritys, jonka Quattro Mikenti Group perusti vuonna 2015. Yhtiön muina omistajina ovat hallituksen puheenjohtaja Erkki Stenberg ja toimitusjohtaja Timo Kostiainen. QMG Partners rakentaa osakkuusyhtiöiden verkoston, joka tulee tarjoamaan kiinteistöjen omistajille ja käyttäjille laajaa valikoimaa sähkö-, LV-, IV-, kylmätekniikka-, rakennusautomaatio-, sprinklerihuolto-, energiatehokkuus- ja turvatekniikkapalveluita. Vuonna 2016 QMG Partners tähtää yhteenlaskettuun 15 miljoonan euron liikevaihtoon.

– Talotekniikan palveluiden kysyntä on nousussa. Kiinteistökanta kasvaa ja monipuolistuu sekä talotekniikan merkitys vahvistuu, kun kiinteistöautomaatio yleistyy ja energiatehokkuuden vaatimukset tiukkenevat. Markkinoilla on hyviä talotekniikan palveluihin erikoistuneita yrityksiä, kuten JT-Sähkötekniikka ja Sähkösalpa, joilla on tulevaisuudessa mahdollisuus osana QMG Partnersin verkostoa keskittyä erikoisosaamiseensa ja samalla tarjota asiakkailleen talotekniikan kokonaispalveluita, toimitusjohtaja Timo Kostiainen kertoo.

JT-Sähkötekniikka on vuonna 2009 perustettu pääkaupunkiseudulla toimiva sähkötekniikkayritys, joka on erikoistunut liiketilojen, teollisuuden sekä kunnallisten kohteiden sähkö- ja tietoverkkoasennuksiin. Toimintaan kuuluu myös linjasaneerauksia, sähköteknistä suunnittelua sekä sähkövalvontatehtäviä. Vuonna 2015 JT-Sähkötekniikan liikevaihto oli noin 3,3 miljoonaa euroa. Yritys työllistää 12 henkilöä.

– Liittyminen QMG Partnersiin tarkoittaa meille kasvun jatkumista suuren talotekniikkakonsernin erikoistuneena osana. QMG Partners on hyvä tapa jatkaa yrittäjyyttä ja päästä mukaan erittäin monipuoliseen talotekniikkaosaajien joukkoon. Yrittäjän vapaus säilyy, mutta ammatillinen näköala laajenee, JT-Sähkötekniikan yrittäjät Tapani Lempinen ja Risto Tammilehto luonnehtivat.

Sähkösalpa on toiminut pääkaupunkiseudulla vuodesta 1995. Yhtiö tekee sähköasennusten lisäksi antenni-, puhelin-, ja tietoverkkojen sekä turvallisuusjärjestelmien asennuksia. Sähkösalvan erikoisosaamista ovat kiinteistöautomaatio, hissi- ja nostolaitteiden sähköistys sekä lämpökuvaukset. Vuonna 2015 Sähkösalvan liikevaihto oli noin 2,0 miljoonaa euroa. Yritys työllistää 19 henkilöä.

– QMG Partnersin rauhallinen yhdistymismalli sopii sekä yrittäjälle että henkilöstölle. Uskon, että pääsemme tarjoamaan erikoisosaamistamme ja sähkötekniikkapalveluita mielenkiintoisille uusille asiakkaille, tiivistää Sähkösalvan yrittäjä Kari Vanhanen.

Omistusmuutos ei vaikuta henkilöstön asemaan kummassakaan yrityksessä. Yritykset jatkavat omilla nimillään nykyisissä toimitiloissaan. Molempien yritysten johto jatkaa tehtävissään.

Timo Kostiainen, toimitusjohtaja, QMG Partners Oy, puh. , timo.kostiainen@qmg.fi

Tapani Lempinen, toimitusjohtaja, JT-Sähkötekniikka Oy, puh. 040 7525 330 tapani.lempinen@jt-sahkotekniikka.fi

Kari Vanhanen, toimitusjohtaja, Sähkösalpa Oy, puh. 044 700 4427, kari.vanhanen@sahkosalpa.fi

Quattro Mikenti Group

Quattro Mikenti Group tekee kaikkia LVIJA-, sähkö- ja sprinkleritöitä Suomessa ja Venäjällä. Yritysryhmään kuuluu viisitoista erikoistunutta tytäryritystä ja konserni on Suomen suurimpia ja kansainvälisimpiä talotekniikka-alan toimijoita. Konsernin palveluksessa on lähes 500 LVI- ja sähköalan ammattilaista. Toimipaikkoja on Suomessa viisitoista ja Venäjällä neljä.