Quattro Mikenti Group jatkoi kasvuaan vuoden ensimmäisellä puoliskolla

LEHDISTÖTIEDOTE 9.9.2016 – Talotekniikkakonserni Quattro Mikenti Groupin liikevaihto kasvoi alkuvuoden aikana noin 60 % tahtiin. Konsernin tammi-kesäkuun liikevaihto oli 51 miljoonaa euroa (31 miljoonaa euroa vuonna 2015). Koko vuoden liikevaihtoennuste on 115 miljoonaa euroa (80 miljoonaa euroa vuonna 2015).

Liikevaihtoennuste ja alkuvuoden toteuma perustuvat proforma-lukuihin, joihin on huomioitu keväällä ostettujen Paikallis-Sähkö Oy:n, Putki-Kolmio Oy:n ja Talotekniikka-Kolmio Oy:n toiminta. Näiden lisäksi konserniin on hankittu 20–25 %:n omistusosuudet kolmesta LVIS-huoltoyrityksestä, joiden tämän vuoden liikevaihto, noin 10 miljoonaa euroa, ei sisälly vielä konsernin lukuihin.

Quattro Mikenti Groupin henkilöstömäärä on noussut 450 talotekniikkaosaajaan, minkä lisäksi konserni työllistää välillisesti noin 200 henkilöä kumppaniyritysten palveluksessa.

”Olemme tyytyväisiä liikevaihdon kasvuun ja vuoden ensimmäisen puoliskon käyttökatekertymään, joka on euromääräisesti viime vuoden tasolla. Yritysostot ovat onnistuneet hyvin, ja olemme ottamassa niissä käyttöön konsernin toimintamallia. Samoin huoltopalvelutoimintamme on lähtenyt suunnitelman mukaisesti käyntiin”, Quattro Mikenti Groupin toimitusjohtaja Kimmo Liukkonen kertoo.

”Tilauskantamme olemme vakiinnuttaneet hyvälle, runsaan 50 miljoonan euron tasolle, ja olemme voittaneet merkittäviä uusia tilauksia sekä Suomessa että Venäjällä, jossa toimimme kansainvälisten rakennuttajien kumppanina merkittävissä elintarvike-, lääke-, terveys- ja teknologia-alojen rakennusprojekteissa.”

”Rakennusteollisuus ennustaa alan Suomessa kasvavan 6,5 prosentin tahtiin. Uskomme, että rakentamisen myönteinen suhdanne näkyy talotekniikkaurakoinnissa ensi vuonna”, Kimmo Liukkonen toteaa.

”Kotimaisessa keskustelussa rakentamisen laadusta haluamme olla aktiivisesti mukana. Koska olemme käytännön osaajia, teemme sen ratkaisuhakuisesti: tuemme uuden teknologian kehittämistä ja tuomme markkinoille ratkaisuja, joilla parannetaan rakennusten turvallisuutta ja eliminoidaan muun muassa kosteusongelmia”, Kimmo Liukkonen jatkaa.

Lisätietoja:

Quattro Mikenti Group

Quattro Mikenti Group tekee kaikkia LVIJA-, sähkö- ja sprinkleritöitä Suomessa ja Venäjällä. Yritysryhmään kuuluu kaksitoista erikoistunutta tytäryritystä ja konserni on Suomen suurimpia ja kansainvälisimpiä talotekniikka-alan toimijoita. Konsernin palveluksessa on 450 LVI- ja sähköalan ammattilaista. Toimipaikkoja on Suomessa kaksikymmentäyksi ja Venäjällä neljä.

www.qmg.fi